Polskie Linie Kolejowe zmieniają procedury związane z przewozem towarów wysokiego ryzyka. Od 14 grudnia komunikaty o transporcie materiałów niebezpiecznych będą przekazywane elektronicznie między dyspozytorami, a nie jak dotąd radiowo. Nowe rozwiązanie, zapisane w instrukcji Ir-16, ograniczy dostęp do wrażliwych danych osobom z zewnątrz.
Dotychczas informacje o przejazdach składów z TWR maszyniści przekazywali dyżurnym ruchu dzięki łączności radiowej. Nowy system opiera się na elektronicznej wymianie danych między dyspozytorem przewoźnika a dyspozytorem zarządcy infrastruktury. To znacznie zwiększa poziom bezpieczeństwa, wykluczając możliwość podsłuchu przez osoby postronne.
Włodzimierz Kiełczyński, szef Biura Bezpieczeństwa w PLK, podkreślił, iż spółka konsekwentnie modernizuje procedury bezpieczeństwa. Nowe rozwiązania uniemożliwią osobom postronnym dostęp do informacji o przewozie wrażliwych ładunków. Zmiana wejdzie w życie wraz z aktualizacją instrukcji Ir-16, która reguluje zasady ruchu pociągów.
Fot. Adrian Hryniuk – zdjęcie poglądowe
Zobacz również:

1 godzina temu




