PMPG Polskie Media odnotowało 0,95 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 1,13 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Strata operacyjna wyniosła 1,91 mln zł wobec 0,93 mln zł straty rok wcześniej. Strata EBITDA sięgnęła 1,72 mln zł wobec 0,72 mln zł straty rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 7,34 mln zł wobec 8,58 mln zł rok wcześniej.
„Nie zwalniamy tempa w realizacji kolejnych etapów strategii. Kolejny kwartał przynosi nam pozytywne informacje. Tak jak w przypadku wyników rocznych, widzimy gwałtowne wzrosty na naszych portalach. Wprost.pl znacząco wzrósł w ilości odsłon – 37,2 mln w I kw. 2025 r. wobec 23,2 mln w I kw. 2024 r., a jeżeli chodzi o unikalnych użytkowników to wzrost oscylował w okolicach 75%, co przekłada się na 4,3 mln unikalnych użytkowników miesięcznie w ciągu I kw. 2025 r. […] W kwestii nowego kontentu należy podkreślić ogromny sukces portalu smaki.pl. Portal został uruchomiony w marcu zeszłego roku, a w każdym miesiącu notuje ponad 6,5 mln odsłon. Kolejnym sukcesem jest to, iż nieprzerwanie od września zeszłego roku utrzymuje się w dziesiątce najczęściej odwiedzanych portali kulinarnych w Polsce” – powiedziała prezes PMPG Polskie Media Katarzyna Gintrowska, cytowana w komunikacie.
Spółka podkreśliła, iż stale pracuje nad dynamicznym rozwojem swoich portali. Jednym z takich zabiegów jest oferta publiczna Do Rzeczy, a dzięki pozyskanemu kapitałowi rozwinięte zostaną m.in. kanał Do Rzeczy na platformie Youtube oraz redakcja portalu dorzeczy.pl.
„W projektach sygnowanych logiem 'Do Rzeczy’ widzimy ogromny potencjał. W każdym miesiącu portal zbiera średnio 27 mln odsłon oraz blisko 4 mln unikalnych użytkowników, a kanał na Youtube notuje w każdym miesiącu przyrosty średnio o 10 tys. subskrybentów, a dziś jest ich ponad 95 tys. Dlatego na koniec I kwartału ruszyliśmy z publiczną emisją. Chcemy wynagrodzić zaufanie naszych czytelników i dać im realną szansę na bycie częścią zespołu tworzącego jeden z najbardziej opiniotwórczych tygodników w Polsce. Dzięki emisji i debiutowi na NewConnect będziemy mogli pilnie zrealizować ich sugestie na temat rozwoju projektów spod marki 'Do Rzeczy'” – dodała prezes.
W ujęciu jednostkowym strata netto wyniosła 74 tys. zł w I kw. 2025 r. wobec 0,31 mln zł straty rok wcześniej.
PMPG Polskie Media to spółka holdingowa działająca na rynku mediów tradycyjnych i nowych mediów. Do grupy należą m.in.: Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, wydawca tygodnika „Wprost” oraz spółka Orle Pióro, wydawca tygodnika „Do Rzeczy” oraz magazynu „Historia Do Rzeczy”.
Źródło: ISBnews