Po Kombinacie Konopnym, na platformie Emiteo zaplanowano kilka kolejnych kampanii crowdfundingowych

11 miesięcy temu

W nowym reżimie prawnym zorganizowano pierwszą zbiórkę crowdfundingową. Mimo iż Kombinat Konopny nie pozyskał maksymalnej kwoty 16,5 mln zł, to platforma Emiteo przygotowuje się do kolejnych emisji.

W grudniu 2023 roku Kombinat Konopny zdecydował się na drugą w tym roku i czwartą dotychczas emisję akcji. Zbiórka została zorganizowana na platformie Emiteo, która jako jedna z trzech uzyskała zgodę od Komisji Nadzoru Finansowego na prowadzenie działalności w nowym reżimie prawnym. Choć spółka konopna planowała pozyskać rekordowe 16,5 mln zł, to zamknęła emisję akcji na poziomie 1,9 mln zł.

Obok GPW Private Market oraz Finansowo.pl, platforma Emiteo jest podmiotem, który może prowadzić kampanie finansowania społecznościowego w nowym reżimie. Wśród nadchodzących kampanii zapowiedziano aż pięć emisji:

  • Fintecom: nowy właściciel Gadu Gadu,
  • Petstar: platforma do komunikacji dla miłośników zwierząt,
  • Fame MMA: federacja fighterska,
  • Outway Adventures: nietypowe biuro podróży,
  • Flying Bisons: warszawska agencja digitalowa.

Poniżej przedstawiamy szczegóły planowanych emisji akcji na platformie Emiteo.

Warto przeczytać: Trwa emisja akcji Kombinatu Konopnego. Spółka chce pozyskać rekordową kwotę według nowych zasad crowdfundingu

Fintecom i komunikator Gadu Gadu

Na pewno wiele osób pamięta jeszcze na początku lat 2000 popularny komunikator, jakim był Gadu Gadu. Funkcjonuje on nieprzerwanie od ponad 20 lat i od 2018 roku ma nowego właściciela – Fintecom. Wcześniej, bo 2015 roku zostało wykupione przez cypryjski fundusz inwestycyjny Xevin.

Jak podaje firma, w tej chwili na komunikatorze zalogowanych jest 500 tys. użytkowników. W 2022 roku zmieniono model biznesowy Gadu Gadu, wprowadzając możliwość wykupienia abonamentu. Dzięki niemu można korzystać z zaawansowanych funkcjonalności aplikacji i dotychczas 18 tys. użytkowników zdecydowało się na tę opcję.

Kiedyś Gadu Gadu było używane głównie do prywatnej komunikacji. Natomiast teraz jest również narzędziem biznesowym, z którego korzystają małe i średnie firmy. Fintecom zorganizuje kampanię crowdfundingową, aby m.in. rozbudować zespół oraz stworzyć narzędzia do szyfrowanej komunikacji biznesowej. W późniejszych planach będzie również debiut na NewConnect.

Źródło: Emiteo

Petstar dla miłośników zwierząt

Petstar to platforma medialna, która prowadzi takie portale jak psy.pl czy koty.pl. Odnotowano 2 mln odsłon serwisów prowadzonych przez spółkę. Firma w ciągu najbliższych 3 lat planuje kilkukrotnie zwiększyć swoje przychody, dzięki modernizacji i optymalizacji swoich portali.

„W kolejnych etapach wdrożymy programy afiliacyjne dla firm oferujących produkty dla psów i kotów. Wykorzystując siłę naszych domen oraz znajomość zachowań i potrzeb grupy odbiorczej, zaproponujemy naszym partnerom biznesowym rozwiązanie, które ułatwi im dotarcie do klientów, a naszym czytelnikom da funkcjonalność, która uprości zakupy dla podopiecznych. Oczywiście będzie to także dodatkowe źródło przychodów dla spółki” – czytamy w opisie prekampanii.

Fame MMA

O planach Fame MMA związanych z pozyskaniem kapitału czy planami debiutu giełdowego pisano jeszcze w 2021 roku. Wtedy też zbierano alerty inwestorów, którzy byliby zainteresowani zakupem akcji spółki. Jednak później plany emisyjne ucichły i teraz na platformie Emiteo ponownie pojawiła się zapowiedź kampanii. Szczegóły emisji nie są na razie znane.

Podróże z Outway Adventures

Outway Adventures oferuje podróże w wyjątkowe zakątki świata. Firma w swoim modelu biznesowym nie stawia na popularne kierunki. Współpracuje z doświadczonymi przewodnikami i organizuje wycieczki w kameralnych grupach.

„Outway Adventures działa inaczej niż większość biur podróży. Stawiamy na jakość ponad ilość, dlatego każda wyprawa odbywa się w niewielkich grupach. Dbamy o to, by każdy poczuł się wyjątkowo. Ponadto, oferujemy możliwość spersonalizowania wyjazdu pod Twoje potrzeby. o ile tylko będziemy w stanie, chętnie spełnimy Twoje najskrytsze pragnienia” – czytamy na platformie Emiteo.

Źródło: Outway Adventures

Agencja Flying Bisons

Agencja digitalowa została założona jeszcze w 2016 roku, a pierwszym klientem firmy był PricewaterhouseCoopers. Dotychczas współpracowano z takimi gigantami jak Bank Pekao, IKEA, Nationale-Nederlanden. Flying Bisons odpowiada również za stworzenie platformy online oraz e-commerce największego wodnego parku rozrywki, czyli Park of Poland oraz dla marki Hebe.

Większość nadchodzących kampanii crowdfundingowych była planowana już wcześniej. Być może ze względu na niekorzystne otoczenie zostały zawieszone i dopiero teraz, w nowym reżimie prawnym, zostaną wznowione.

Źródło grafiki: Emiteo

Warto przeczytać: Crowdfunding w Polsce przechodzi zmiany. Czy finansowanie społecznościowe powróci do łask?

Idź do oryginalnego materiału