MiniSo, dynamicznie rozwijająca się azjatycka marka lifestyle’owa, ponownie pojawi się w Polsce. Jak informuje serwis dlahandlu.pl, 1 sierpnia firma otworzy swój pierwszy po kilkuletniej przerwie sklep w warszawskich Złotych Tarasach. Będzie to kompaktowa przestrzeń o powierzchni 70 m kw., oferująca szeroki wybór akcesoriów domowych, modowych i zabawek. Marka zadebiutowała w Polsce w 2018 roku, jednak po otwarciu czterech sklepów wycofała się w trakcie pandemii. Wówczas planowano rozwój sieci do stu placówek w ciągu dwóch lat. Teraz MiniSo wraca z nowym podejściem - i ambitnym planem ekspansji.Reklama
MiniSo wraca do Polski, światowa skala w liczbach
MiniSo nie jest już młodą marką z ograniczoną obecnością na wybranych rynkach. Założona w 2013 roku przez japońskiego projektanta Miyake Jyunya i chińskiego przedsiębiorcę Ye Guofu, firma bardzo gwałtownie osiągnęła międzynarodowy sukces. W 2017 roku miała już ponad 2600 sklepów i niemal 1,5 mld dolarów przychodu. Według najnowszych danych przytoczonych przez dlahandlu.pl, sieć w tej chwili liczy aż 7488 sklepów w ponad 110 krajach.
Jak wylicza portal dlahandlu.pl, w ostatnich 12 miesiącach MiniSo otworzyło 858 nowych punktów. Z tego aż 241 zlokalizowano w Chinach kontynentalnych, gdzie działa łącznie 4275 sklepów. Sieć znacząco wzrosła także poza granicami Chin - do 3213 placówek, co stanowi wzrost rok do roku o 617 lokalizacji. Tak dynamiczne tempo rozwoju potwierdza, iż MiniSo skutecznie realizuje swoją strategię ekspansji na globalnych rynkach.
Nowa odsłona MiniSo w Polsce
Otwierany 1 sierpnia sklep MiniSo w Złotych Tarasach będzie pierwszym krokiem w nowej fazie obecności marki w Polsce. Dwa dni po otwarciu klienci będą mogli wziąć udział w wydarzeniu promocyjnym z udziałem DJ-ów i występami tanecznymi. Dodatkowo, przygotowano specjalne kupony rabatowe dla maksymalnie stu osób w ramach kampanii internetowej PLUSH ICON.
W sklepie dostępne będą między innymi winylowe pluszaki z popularnych franczyz, takich jak Myszka Miki czy Stitch. Klienci, którzy je zakupią, otrzymają kolekcjonerski paszport na pieczątki. Upoważnia on do udziału w interaktywnych aktywnościach, które można wymieniać na ekskluzywne nagrody. Jeszcze we wrześniu planowane jest otwarcie drugiej, znacznie większej placówki - również w Złotych Tarasach - o powierzchni 1000 m kw.
Wyniki finansowe potwierdzają potencjał
MiniSo konsekwentnie wzmacnia swoją pozycję także na poziomie finansowym. W pierwszym kwartale 2025 roku przychody firmy wzrosły o 18,9 proc. rok do roku i osiągnęły poziom 610 mln USD. Marża brutto poprawiła się z 43,4 proc. do 44,2 proc. Co prawda zysk netto spadł do 57,4 mln USD, jednak przy tak szybkim tempie ekspansji i inwestycjach w rozwój - zarówno MiniSo, jak i siostrzanej marki TOP TOY - nie jest to zaskoczeniem.
TOP TOY, również należący do grupy MiniSo, rozwija się równie dynamicznie. w tej chwili posiada 280 sklepów, czyli o 120 więcej niż rok wcześniej. Od IV kwartału 2024 roku sieć rozpoczęła także ekspansję zagraniczną.
Strategiczny powrót z mocnym akcentem
Drugi debiut MiniSo w Polsce pokazuje, iż firma traktuje nasz rynek jako perspektywiczny punkt na swojej mapie rozwoju. Zamiast szerokiego, szybkiego rozprzestrzeniania się - jak planowano w 2018 roku - MiniSo stawia na starannie zaplanowaną obecność i budowanie rozpoznawalności poprzez atrakcyjne wydarzenia i współpracę z globalnymi franczyzami. jeżeli tempo wzrostu globalnego jest jakimkolwiek wskaźnikiem, Polska może niedługo stać się jednym z ważniejszych punktów europejskiej ekspansji tej dynamicznej marki.
Agata Jaroszewska