Nabycie 49,9% akcji Shoper nie wpłynie na politykę dywidendową cyber_Folks, która zakłada systematyczny wzrost dywidendy, poinformował wiceprezes spółki Robert Stasik.
„Poziom naszego zadłużenia jest na historycznie niskim poziomie. Po III kwartale wskaźnik długu netto do EBITDA wynosił 0,5 z perspektywą dojścia praktycznie do zera na koniec roku. W związku z tym ogłoszoną transakcję sfinansujemy kapitałem dłużnym. Planowana transakcja nie wpłynie na nasza politykę dywidendową, która zakłada systematyczny wzrost dywidendy” – powiedział Robert Stasik, cytowany w komunikacie.
W III kwartale br. Grupa cyber_Folks wypracowała 70% wzrostu skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej do 17,1 mln zł. W tym czasie przychody netto Grupy osiągnęły 185 mln zł (54% wzrost r/r), a skorygowana EBITDA prawie 46 mln zł (27% wzrost r/r).
cyber_Folks zawarł przedwstępną umowę zakupu 14 039 145 akcji Shoper z Modhaus, K&K Fundacją Rodzinną, R&E Fundacją Rodzinną, KFF SCSp oraz V4C Poland Plus Fund S.C.A. Cena sprzedaży jednej akcji będzie jednakowa dla wszystkich sprzedających i wyniesie 39 zł. To oznacza, iż wartość całej transakcji wyniesie 547,5 mln zł i zostanie sfinansowana długiem.
„Inwestycja w Shoper to najważniejszy krok w realizacji naszej strategii budowy lidera technologii e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki transakcji istotnie powiększamy rynek odbiorców naszych usług. Zyskamy także szansę na wymianę technologii i know-how bardzo doświadczonych zespołów. Shoper zdobył szerokie uznanie i wiodącą pozycję na polskim rynku. Wierzymy, iż nasze doświadczenie w zakresie akwizycji do dalszej konsolidacji rynku narzędzi e-commerce w Europie Centralnej” – podsumował prezes cyber_Folks Jakub Dwernicki.
cyber_Folks (wcześniej R22) to grupa spółek technologicznych, koncentrująca się na skalowalnych usługach oferowanych w modelu abonamentowym oraz SaaS (ang. Software as a Service). Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2017 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
Shoper to właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy pod tą samą nazwą dla rynku e-commerce, sprzedawanej w modelu SaaS (software as a service). Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w lipcu 2021 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.
Źródło: ISBnews