Po suplementy diety sięga 75% Polaków

22 godzin temu

Po suplementy diety sięga 75% Polaków, co oznacza, iż decyzje zakupowe w tym segmencie podejmuje ponad 23 mln konsumentów, wynika z raportu PMR Market Experts by Hume’s. Eksperci wskazują, iż na tak duże zainteresowanie suplementami przekłada się nie tylko rozwój segmentu, ale też potęguje konkurencję oraz presję związaną z wyzwaniami wśród rynkowych graczy.

Na rynku rośnie popyt zarówno na silne brandy krajowe, produkty globalnych koncernów, jak i marki własne sieci aptecznych. W sprzedaży pozaaptecznej rozwijają się także marki premium, podano.

„Obserwujemy, iż firmy działające w tym segmencie mierzą się z rosnącą liczbą wyzwań – zarówno na poziomie operacyjnym, jak i strategicznym. W naszym badaniu producenci i dystrybutorzy jako jeden z kluczowych czynników wskazywali coraz surowsze przepisy w Polsce i całej Unii Europejskiej jako jedną z głównych przeszkód w rozwoju. Nowe regulacje wymagają większej przejrzystości w reklamie oraz w informowaniu o składzie i skuteczności produktów” – powiedziała head pharmaceutical & healthcare market analyst w PMR Market Experts/Hume’s Institute Marta Marszałek, cytowana w komunikacie.

„W najbliższych latach rynek przez cały czas będzie rósł – nominalnie oraz realnie. Mimo iż na jego strukturę i rentowność wpłyną z pewnością wspomniane wcześniej otoczenie regulacyjne oraz to technologiczne, to wartość rynku wspiera rosnąca świadomość zdrowotna Polaków, ale przy tym i starzejące się społeczeństwo. Swoją cegiełkę dołoży także rozwijający się kanał e-commerce” – dodała.

Z danych PMR Market Experts by Hume’s wynika, iż leki bez recepty (OTC) i suplementy diety to jedna z ostatnich kategorii produktowych, na których Polacy chcą oszczędzać – wymieniło je 10% badanych. Częściej po te produkty sięgają kobiety niż mężczyźni, jednak różnica jest nieznaczna – 78% vs 72%. Wyjątkiem są niektóre kategorie jak odżywki dla sportowców czy sklepy stacjonarne i specjalistyczne – tu przeważają mężczyźni.

Polacy, wybierając suplementy, kierują się ceną – wskazało ją 50% respondentów (wzrost o 6 pkt proc. r/r) i – jak podkreślają eksperci – to tłumaczy popularność aptek internetowych, gdzie bardzo łatwo porównać koszty zakupu. Na kolejnym miejscu znajduje się polecenie przez lekarza lub farmaceutę (43% wobec 45% rok wcześniej) oraz sposób działania (38% wobec 39% rok wcześniej).

Z prezentacji wynika, iż raport „Rynek suplementów diety w Polsce” został przeprowadzony na przełomie czerwca i lipca 2025 r. na próbie 1 368 osób.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału