Berlińsko-Brandenburskie Stowarzyszenie Komunikacyjne (VBB) ogłosiło, iż spółka ma problemy z pozyskaniem wystarczającej ilości wodoru do zatankowania pociągów, dlatego po niespełna dwóch tygodniach eksploatacji pociągi wodorowe stali bez użytku. Pociągi napędzane wodorem od połowy grudnia kursowały po tzw. Heidekrautbahn (RB27) między Berlinem-Karowem, Basdorfem i Groß Schönebeck (Barnim).
— Teraz pojawiła się sytuacja, w której w okresie świątecznym nie można przywieźć do regionu wystarczającej ilości paliwa, dlatego pociągi te zostały zatrzymane – powiedziała rbb Verena Löw, rzeczniczka prasowa Związku Komunikacyjnego Berlin-Brandenburgia.
Wodór musi być przez cały czas dostarczany w cysternach przez firmę Enertrag, a pociągi są tankowane w procesie wymagającym dużej ilości personelu i czasu. Stacja tankowania wodoru należąca do Kreiswerke Barnim (KWB) w Basdorfie nie została uruchomiona w planowanym terminie.
Pociągi wodorowe miały pierwotnie zaoszczędzić 1,1 miliona litrów oleju napędowego rocznie i zmniejszyć roczną emisję CO2 o 3 000 ton. Aż dziewięć milionów euro dofinansowania przeznaczono na zakup łącznie siedmiu wagonów napędzanych wodorem.
RBB24 / Aleksandra Fedorska
Zaktualizowano projekt CPK, kolejowy Y zamiast połączeń subregionalnych