Warszawa, 03.06.2025 (ISBnews) – Poczta Polska zawarła partnerstwo strategiczne z Temu, co umożliwi płynną integrację logistyczną, a w konsekwencji zapewni szybsze dostawy klientom, podała Poczta Polska.
“Poczta Polska jest naturalnym partnerem dla firm z rynku e-commerce. kooperacja z tak dużym globalnym graczem jak Temu dodatkowo umacnia naszą silną pozycję. Polacy bardzo chętnie korzystają z platform zakupowych, więc zadaniem Poczty Polskiej jest usprawnienie procesu, skracanie czasu dostaw i zapewnienie konkurencyjnych cen” – powiedział wiceprezes Poczty Polskiej Piotr Szajczyk, cytowany w komunikacie.
“Niezawodna i wydajna logistyka jest kluczem do zapewnienia pozytywnych doświadczeń zakupowych. Współpracując z Pocztą Polską, wzmacniamy nasze możliwości realizacji zamówień w Polsce, zapewniając sprawniejszy proces dostawy dla naszych klientów” – dodał rzecznik Temu.
Zeszłej zimy Temu uruchomiło model Local-to-Local w Polsce, aby zachęcać polskie lokalne firmy do sprzedaży na platformie. Firma dąży do tego, by 80% europejskiej sprzedaży było zaopatrywane i wysyłane z lokalnych magazynów, przypomniano.
Serwis Temu to jedna z największych platform zakupowych z chińskim kapitałem. Za jej pośrednictwem zewnętrzni sprzedawcy oferują różne kategorie towarów, m.in.: odzież, kosmetyki, sprzęty elektroniczne czy artykuły gospodarstwa domowego. Za sprzedaż prowadzoną na terenie Polski odpowiada irlandzka spółka Whaleco Technology Limited z siedzibą w Dublinie.
Poczta Polska posiada ok. 7,5 tys. placówek, filii i agencji pocztowych. Jest jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych oraz narodowym operatorem pocztowym.
(ISBnews)