Poczta zatrudnia nowego szefa IT w oczekiwaniu na finansowanie wymiany Horizon

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Poczta zatrudnia nowego lidera technologicznego, oczekując na dodatkowe fundusze rządowe na swój problematyczny program zastąpienia Kontrowersyjny system informatyczny Horizon w centrum skandalu w wyniku czego setki niewinnych kierowników placówek pocztowych zostało oskarżonych o fikcyjne straty księgowe.

Dyrektor ds. transformacji organizacji, Chris Brocklesby, odchodzi 6 września po zakończeniu rocznego kontraktu, a jego tymczasowym następcą zostanie Andy Nice, były dyrektor ds. transformacji w Camelot, firmie, która prowadziła National Lottery do stycznia 2024 r. Nice rozpoczyna pracę 23 sierpnia.

Obecnym tymczasowym prezesem Poczty jest Nigel Railton, który wcześniej pełnił funkcję dyrektora generalnego Camelot.

„Chris Brocklesby dołączył do nas na roczny kontrakt i w tym czasie pomógł przekształcić naszą funkcję technologiczną, zapewniając solidne podstawy do pracy nad zastąpieniem Horizon i przygotowując szerszą działalność do długoterminowego sukcesu. Współpracując z naczelnikami poczty, niedawno rozszerzyliśmy nasze pilotaże dotyczące wprowadzenia nowego systemu IT na pięć oddziałów i prezentowaliśmy system bezpośrednio naczelnikom poczty w ich lokalnych regionach” — powiedział rzecznik pocztowy.

Jednym z największych wyzwań dla nowego szefa IT będzie program zastępujący Horizon, system sprzedaży detalicznej i księgowości, który odegrał fundamentalną rolę w skandalu pocztowym. Subpostmasterzy zostali oskarżeni o straty księgowe, które w 2018/19 r. w High Court udowodniono, iż były spowodowane błędami w Horizon.

Bezprecedensowe prawodawstwo uchwalone w maju uniewinnił setki ofiar skandalu.

W maju magazyn Computer Weekly ujawnił, iż Poczta zwróciła się do Skarbu Państwa o prawie 1 mld funtów dodatkowej gotówki na sfinansowanie projektu opracowania następcy Horizon. Całkowity rachunek wyniesie 1,1 mld funtów – ogromny wzrost w stosunku do 180 mln funtów pierwotnie prognozowanych na początku projektu w 2021 r.

Nowy system miał zostać ukończony w 2025 r., ale jego pełne wdrożenie nastąpi dopiero w 2030 r. Dostawca Fujitsu prawdopodobnie otrzyma kolejny pięcioletni kontrakt o wartości do 180 mln funtów na dalsze wsparcie dla Horizon.

„Na początku 2024 r. Poczta złożyła długoterminowy wniosek do Departamentu Biznesu i Handlu o zapewnienie środków finansowych na kontynuację inwestycji w wymianę Horizon” – powiedział rzecznik Poczty.

„Poczta i Departament Biznesu i Handlu pracują nad tą prośbą i gdy tylko zostanie osiągnięte porozumienie, poinformujemy naszych naczelników poczty. W międzyczasie inwestujemy również, aby zapewnić pomyślne działanie naszej istniejącej technologii, w tym rozszerzanie relacji handlowych z dostawcami, gdy jest to wymagane”.

Jak wynika z wiadomości e-mail wysłanej w zeszłym tygodniu do pracowników przez pełniącego obowiązki dyrektora generalnego Post Office, Owena Woodleya, Nice wniesie ze sobą „bogate doświadczenie w kierowaniu złożonymi zmianami i transformacją biznesową” zdobyte w czasie pracy w Camelot.

Według jego Profil LinkedInNice ma „udokumentowane osiągnięcia” w „zarządzaniu zróżnicowaną i wymagającą grupą udziałowców, interesariuszy i dostawców”.

Na początku tego roku sprowadzono audytorów rządowych, aby ocenili postępy prac nad projektem wymiany Horizon i przyznali mu najwyższe „czerwone” ostrzeżenie, co oznaczało, iż „pomyślna realizacja programów mających na celu dostarczenie projektu wymiany Horizon zgodnie z harmonogramem, kosztami i jakością wydaje się nieosiągalna”.

W przeglądzie stwierdzono: „Istnieją poważne problemy, które na tym etapie wydają się niemożliwe do opanowania lub rozwiązania w całości w ramach POL [Post Office Limited]. Program/projekt może wymagać ponownej oceny bazowej i/lub ponownej oceny jego ogólnej wykonalności.”

Skarb Państwa zwykle nie zatwierdza dodatkowego finansowania dla przypadku biznesowego, któremu przyznano ocenę czerwoną, chyba iż jest pewien, iż projekt się poprawi. W rezultacie Poczta musi przekonać rząd Partii Pracy, iż może przywrócić nowy system na adekwatne tory, jeżeli ma otrzymać wymagane finansowanie.

Skandal na poczcie był po raz pierwszy ujawnione przez Computer Weekly w 2009 r.ujawniając historie siedmiu podmenadżerów poczty, w tym Alana Batesa, i problemy, jakie mieli z powodu systemu księgowego. To jedna z największych pomyłek sądowych w historii Wielkiej Brytanii (zobacz poniżej chronologię artykułów Computer Weekly na temat skandalu od 2009 r.).


• Przeczytaj także: Co musisz wiedzieć o skandalu Horizon

• Zobacz także: Dokument ITV – Pan Bates kontra poczta: prawdziwa historia



Source link

Idź do oryginalnego materiału