Pojedynek gigantów. W tych hipermarketach nie kupisz już ani Pepsi, ani Lays’ów

8 miesięcy temu

Francuska sieć hipermarketów Carrefour zdecydowała, iż nie będzie oferować w swoich sklepach we Francji produktów należących do amerykańskiego przedsiębiorstwa PepsiCo.

Od 4 stycznia we francuskich placówkach Carrefour nie można nabyć artykułów pochodzących od PepsiCo, takich jak Pepsi, 7up, Lipton, Lay‘s, Doritos, Alvalle, Quaker czy Benenuts.

„Pepsi? Nie mamy”

Jest to forma protestu przeciwko żądaniom producenta dotyczącym podwyżek cen. Jak się okazuje, PepsiCo już w październiku ubiegłego roku informowało o planowanych podwyżkach na 2024 rok. Spółka podawała to do publicznej wiadomości jednocześnie z rewidowaniem prognozy zysku na rok 2023.

Wiadomo już, iż zakaz sprzedaży produktów PepsiCo obejmie również polski rynek. „W nawiązaniu do pojawiających się informacji o niepowodzeniu negocjacji cenowych pomiędzy Carrefour i PepsiCo, których celem było obniżenie cen produktów tego producenta dla klientów, informujemy iż Carrefour Polska również ograniczy współpracę z tym dostawcą na krajowym rynku” – czytamy w komunikacie Carrefour Polska, który udało się uzyskac dziennikarzom money.pl

Jak się okazuje, PepsiCo już w październiku ubiegłego roku informowało o planowanych podwyżkach na 2024 rok. Spółka podawała to do publicznej wiadomości jednocześnie z rewidowaniem prognozy zysku na rok 2023.

Warto przypomnieć, iż już wiosną ubiegłego roku francuskie władze zaapelowały do przedstawicieli handlu detalicznego o obniżenie cen, z uwagi na rosnącą inflację.

Największy konkurent Coca-Coli

PepsiCo, Inc. to amerykańska międzynarodowa korporacja spożywcza, zajmująca się produkcją żywności, przekąsek i napojów, z siedzibą w Harrison, w stanie Nowy Jork, w miejscowości Purchase. Działalność firmy obejmuje wszystkie aspekty rynku spożywczego i napojowego, nadzorując proces produkcji, dystrybucji i marketingu swoich produktów. Przedsiębiorstwo powstało w 1965 roku w wyniku połączenia Pepsi-Cola Company i Frito-Lay, Inc. Od tamtej pory firma rozszerzyła swoją ofertę z oryginalnego produktu Pepsi Cola na ogromnie zróżnicowaną gamę marek spożywczych i napojów. Największym i najnowszym przejęciem było Pioneer Foods w 2020 roku za 1,7 miliarda dolarów, wcześniej firma nabyła Quaker Oats Company w 2001 roku, dodając markę Gatorade do portfolio Pepsi, oraz Tropicana Products w 1998 roku.

Według danych z stycznia 2021 roku, firma posiada 23 marki, które osiągają roczne przychody przekraczające miliard dolarów. PepsiCo działa na całym świecie, a jej produkty są dystrybuowane w ponad 200 krajach, generując roczne przychody netto przekraczające 70 miliardów dolarów. PepsiCo jest drugim co do wielkości przedsiębiorstwem spożywczym i napojowym na świecie pod względem przychodów netto, zysku i kapitalizacji rynkowej, ustępując jedynie Nestlé.

Idź do oryginalnego materiału