Policja kontaktuje się z ofiarami cyberprzestępców, którzy w swoim procederze wykorzystywali marki InPost oraz PGE
Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości poinformowało, iż prowadzi kampanię informacyjną, w której rozsyła SMS-y oraz maile do osób pokrzywdzonych przez cyberoszustów. Warto zwrócić na to uwagę, gdyż zwykle media przestrzegają przed reagowaniem na takie akcje – złodzieje w przeszłości podszywali się wielokrotnie pod policję.
Przeczytajcie także: Aktualizacja aplikacji mObywatel
Funkcjonariusze wyjaśniają, iż pod nadzorem krakowskiej prokuratury prowadzą śledztwo w sprawie wyłudzeń wrażliwych danych i w efekcie pieniędzy. Dotyczy to okresu od 8 grudnia 2021 roku do 13 stycznia 2022 roku, a pokrzywdzeni pochodzą z różnych części Polski. Z komunikatu policji wynika, iż oszuści podszywali się wówczas pod InPost oraz PGE i informowali o konieczności uregulowania niedopłaty. Listę takich wiadomości znajdziecie pod tym adresem.
Metoda stosowana przez wspomnianych oszustów jest już dobrze znana. Taka niedopłata zwykle wynosi kilka złotych i ofiara decyduje się ją uiścić, by nie mieć problemów (nie stracić przesyłki lub nie borykać się z odcięciem prądu czy gazu). Link zamieszczony w informacji prowadzi jednak na stronę, która służy wyłudzaniu danych. Dzięki tym informacjom złodzieje mogą potem wyprowadzać środki z rachunków bankowych.
Przeczytajcie także: Pekao z trzecim terminalem androidowym
Policja wyjaśnia, iż osoby, które otrzymały SMS-a z numeru 669 979 971 lub maila w opisanej sprawie, powinny skontaktować się z Centralnym Biurem Zwalczania Cyberprzestępczości. Jednocześnie należy jednak uważać, bo samą akcję informacyjną oszuści też mogą spróbować wykorzystać do swoich celów.