Blisko ¾ z korzystających z aplikacji zakupowych używa ich do kupna elektroniki. Preferencje zakupowe użytkowników przeanalizował serwis Komputronik.pl.
Zróżnicowane preferencje
Z badania sieci sklepów wynika, iż sposób, w jaki Polacy korzystają z tego typu aplikacji, jest bardzo zróżnicowany. Największy odsetek używa ich kilka razy w miesiącu (17,81%). Nieco mniejsza ilość (13,98%) robi to kilka razy w tygodniu. Nadal jednak większa ilość nie korzysta w ogóle z aplikacji zakupowych. Jest tak w przypadku więcej niż co czwartego internauty (zadeklarowało tak dokładnie 26,97% badanych).
Aplikacje zakupowe to przede wszystkim wygoda
Jeśli już korzystamy z tego typu rozwiązań, to najczęściej by sprawdzić i porównać ceny (75,88%). Prawie połowa ankietowanych sprawdza za ich pośrednictwem informacje techniczne o produkcie (46,09%) lub ich dostępność (45,82%). Podobna część w aplikacji zakupowej śledzi status złożonego zamówienia (45,42%).
Jako najważniejsze atuty aplikacji zakupowych wskazano prosty interfejs (79,78%) oraz personalizowane oferty (74,49%). Co interesujące zaledwie niespełna połowa ankietowanych korzysta z nich dla rabatów (42,99%), a ważniejsza jest możliwość śledzenia dostawy (44,61%).
Cele zakupowe
Oprócz elektroniki (73,85%) głównym celem zakupowym w tym kanale jest odzież, choć zainteresowanie nią jest nieporównywalnie niższe (40,30%). Na kolejnym miejscu znajdują się akcesoria samochodowe (31,40%). Elektronika dominuje również zdecydowanie w kategoriach wartościowych rzeczy, na których zakup decydują się klienci (61,99%).
Badanie przeprowadzono w dniach 27 sierpnia – 17 września 2024 roku metodą CAWI na ogólnopolskiej grupie 1 016 osób. Respondenci odpowiedzieli na 6 pytań, zarówno jednokrotnego, jak i wielokrotnego wyboru.