Polacy ocenili przejrzystość promocji sklepowych. Wyniki dają do myślenia

2 godzin temu
Zdjęcie: Pomidory w markecie Źródło: WPROST.pl


Prawie dokładnie połowa Polaków ocenia, iż promocje w supermarketach spożywczych są dla nich czytelne – wynika z sondażu SW Research dla „Wprost". Przeciwnego zdania jest również jest sporo respondentów.



W ostatnim czasie w supermarketach obserwujemy pewien trend, jeżeli chodzi o sklepowe promocje. Widzimy cenówkę, a na niej dużą czcionką informacja o niższej cenie. Kiedy jednak dokładnie wczytamy się, to zauważamy też małą czcionkę. Czytając, dowiadujemy się, iż promocja faktycznie jest, ale 20 proc. i to przy zakupie sześciu sztuk. Ewentualnie 33 proc. przy zakupie dwunastu sztuk danego produktu.


Agencja SW Research specjalnie dla „Wprost” przeprowadziła sondaż, w którym zapytano Polaków w różnym wieku. Treść pytania brzmiała: „Czy promocje w supermarketach spożywczych są według Ciebie wystarczająco czytelne?”





Czy promocje są dla nas czytelne?

Zdania w tej kwestii są mocno podzielone, praktycznie pół na pół. Odpowiedzi prezentują się następująco:


a) Tak – 49 proc.
b) Nie – 42.6 proc.
c) Nie mam zdania – 8.4 proc.


Wygląda na to, iż pomimo „ukrywania” istotnych treści, czyli pisania ich małą czcionką, dla połowy z nas nie jest to problem. Wiemy co i za ile kupujemy. Z drugiej strony, też prawie połowa ankietowanych przyznała, iż promocje wcale nie są czytelne.
Idź do oryginalnego materiału