POLOmarket dołączył do wspólnej inicjatywy Eurocash, Chorten i Netto ws. partnerstwa z EMD

1 dzień temu

Warszawa, 20.08.2025 (ISBnews) – Sieć sklepów POLOmarket dołączyła do wspólnej inicjatywy Grupy Eurocash, Grupy Chorten i Netto Polska, mającej na celu nawiązanie strategicznego partnerstwa z European Marketing Distribution (EMD), wiodącą europejską grupą zakupową, podał operator sieci.

Po uzyskaniu zgody prezesa UOKiK na utworzenie wspólnego przedsiębiorcy, spółka joint-venture przystąpi do EMD, co pozwoli uczestnikom czerpać korzyści z przynależności prawdopodobnie w przyszłym roku. Obecność w grupie ma zwiększyć możliwości zakupowe partnerów na szczeblu europejskim, zbudować oszczędności w łańcuchu dostaw, które zamierzają przeznaczyć na wzmocnienie oferty dla klientów końcowych ich sieci, podano.

“Przystąpienie do EMD to dla nas decyzja o strategicznym znaczeniu. Wierzymy, iż siła wspólnego działania przełoży się na konkretne korzyści dla klientów i zwiększone możliwości operacyjne dla wszystkich uczestników inicjatywy” – powiedział prezes Polskie Supermarkety, operatora sieci sklepów POLOmarket, Marek Wądołowski, cytowany w komunikacie.

“Dołączenie kolejnego podmiotu do naszej inicjatywy wzmacnia jej siłę i naszą pozycję negocjacyjną. Szersza reprezentacja w ramach EMD przełoży się na lepsze warunki handlowe dla związanych z nami sieci, a co za tym idzie – na realne wzmocnienie konkurencyjności naszych franczyzobiorców i partnerów detalicznych. Cieszy nas, iż kolejna polska sieć dostrzega potencjał we współdziałaniu” – dodał prezes zarządu Grupy Eurocash Paweł Surówka.

W lipcu Grupa Eurocash (Delikatesy Centrum, Lewiatan, Duży Ben, Eurocash Sieci Partnerskie: ABC, Groszek i Euro Sklep oraz Gama – Partnerski System Detaliczny), Grupa Chorten i Netto Polska poinformowały, iż zamierzają utworzyć wspólnego przedsiębiorcę w postaci spółki joint-venture, która przystąpi do European Marketing Distribution (EMD), wiodącej europejskiej grupy zakupowej. Teraz do ich inicjatywy dołącza sieć sklepów POLOmarket obejmująca 258 dużych sklepów spożywczych POLOmarket, odwiedzanych miesięcznie przez blisko 6 mln klientów, podano także.

European Marketing Distribution (EMD) to największa w Europie międzynarodowa grupa zakupowa w sektorze handlu detalicznego FMCG. Zrzesza niezależnych detalistów i dystrybutorów z ponad 15 krajów, umożliwiając im wspólne negocjacje z globalnymi producentami. Dzięki skali działania i współpracy międzynarodowej EMD wzmacnia pozycję zakupową swoich członków wobec dużych koncernów. Organizacja obsługuje setki tysięcy sklepów w całej Europie i odgrywa kluczową rolę w optymalizacji warunków handlowych dla sieci detalicznych.

POLOmarket to polska sieć supermarketów, którą tworzą spółki detaliczne prowadzące sklepy, a także spółka logistyczno-zakupowa dysponująca dwoma centrami logistycznymi. Firma rozpoczynała działalność w 1997 roku z 27. sklepami. Dziś jest to 258 placówek na terenie całej Polski, z obrotem prawie 3 mld zł rocznie, podano także.

Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.

Netto Polska to sieć dyskontów obecna na polskim rynku od 30 lat. Posiada ok. 680 sklepów. Netto jest częścią Salling Group – największej duńskiej grupy detalicznej, która działa również na rynkach w Danii i Niemczech.

Grupa Chorten to sieć sklepów spożywczych z polskim kapitałem zrzeszająca ponad 3 000 placówek niezależnych detalistów. Powstała w 2009 roku.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału