Jedna z największych polskich sieci supermarketów POLOmarket 1 października z sukcesem wystartowała z nowym systemem SAP S/4HANA for Retail. Grupa zainwestowała także w nowy system do obsługi logistyki EWM (SAP Extended Warehouse Management), system transportowy TM (SAP Transportation Management), repozytorium danych CAR (SAP Customer Activity Repository), a także szynę integracyjną PO (SAP Process Orchestration).
Kluczowym elementem wdrożenia jest najnowsza wysokowydajna hurtownia danych Netezza od IBM oraz inwestycja w nowe serwerownie i backup’y, serwery bazodanowe oraz aplikacyjne do przetwarzania danych, a także macierze do gromadzenia i archiwizowania danych. Łączne nakłady na ten cel wyniosą w latach 2020-2024 ponad 30 mln złotych.
Usprawnienie procesów biznesowych
‑ Wdrożenie nowego SAP S/4 HANA for Retail to kolejny duży krok na drodze transformacji cyfrowej sieci POLOmarket mający na celu usprawnienie procesów biznesowych oraz optymalizację ich przebiegu przy jednoczesnym zoptymalizowaniu środowiska informatycznego sieci POLOmarket. Przed nami drugi etap wdrożenia SAP planowany na przyszły rok czyli SAP Extended Warehouse Management i SAP Transportation Management – mówi Marcin Sowa, Prezes Zarządu sieci POLOmarket.
Nowy system to nie tylko zunifikowane środowisko pracy, większa elastyczność, czy ułatwione wdrażanie nowych funkcjonalności, ale też pełne wsparcie ze strony producenta systemu. Jesteśmy przekonani, iż realizacja tej inwestycji ze wsparciem naszego partnera PwC Polska pozwoli nam na podniesienie efektywności i konkurencyjności naszego biznesu, zwiększy jego bezpieczeństwo i dalszy rozwój sieci – dodaje Marcin Sowa.
Przeskok w kierunku big data
– Przygotowania do wdrożenia rozpoczęło się ponad 3 lata temu, zaś samo wdrożenie trwało 1,5 toku. Od strony technicznej nowoczesna baza danych HANA to przeskok w kierunku big data. System uznawany jest za jeden z najlepszych na świecie standardów dla dużych firm – dodaje Marcin Wiliński, Szef Wdrożenia i Kierownik Działu IT sieci POLOmarket. – Nowy system znacznie zwiększa nasze możliwości operacyjne i controllingowe, pozwalając na szybsze wyszukiwanie, analizowanie oraz zapisywanie bardzo dużej ilości danych – mówi Marcin Wiliński.
– Dobór narzędzi IT w ramach tej inwestycji jest pochodną naszej strategii co do wykorzystywania zbieranych danych. Strategiczne podejście do danych pozwoli nam budować przewagę konkurencyjną, możemy precyzyjniej przewidywać potrzeby naszych klientów i docierać ze zindywidualizowaną ofertą – podsumowuje Marcin Sowa Prezes Zarządu sieci POLOmarket.