
Wdrożenie sztucznej inteligencji (AI) deklarowało 6,8% jednostek administracji publicznej w 2024 r., podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). Dostosowanie strony internetowej do obsługi przez urządzenia mobilne deklarowało 97,4% jednostek administracji publicznej, a posiadanie aplikacji mobilnych z e-usługą – 34,2% w ub.r.
“Potencjał sztucznej inteligencji (AI) sprawia, iż staje się ona technologią coraz częściej wykorzystywaną w administracji publicznej, zmieniając sposób jej funkcjonowania. Optymalizacja procesów oraz automatyzacja czasochłonnych zadań to tylko jedna z wielu korzyści, dla których jednostki administracji publicznej coraz chętniej sięgają po technologie AI. W 2024 r. jej wdrożenie deklarowało 6,8% jednostek administracji publicznej. Ze sztucznej inteligencji częściej korzystały jednostki administracji rządowej (24,1%) niż samorządowej (6,1%)” – czytamy w komunikacie.
Administracja publiczna nieustannie rozwija nowe e-usługi i udoskonala już istniejące. Wszystko po to, aby umożliwić obywatelom załatwianie spraw urzędowych z dowolnego miejsca i o każdej porze, podano także.
“W 2024 r. dostosowanie strony internetowej do obsługi przez urządzenia mobilne deklarowało 97,4% jednostek administracji publicznej. Aplikacje mobilne oferujące e-usługi posiadało 34,2% jednostek administracji publicznej, a możliwość udziału w głosowaniach czy konsultacjach społecznych on-line zapewniało 25,3% jednostek administracji publicznej” – podał GUS.
W 2024 r. z systemu e-Doręczenia korzystało osiem z szesnastu urzędów marszałkowskich. Ponadto dostosowanie strony internetowej dla obcokrajowców deklarowało 39,9% jednostek administracji publicznej, podał GUS.