Polska czekolada podbija Europę. Wiemy, ile słodyczy zjadamy rocznie

2 godzin temu
Zdjęcie: Fabryka czekolady Źródło: Shutterstock


Polacy jedzą coraz więcej czekolady – blisko 6 kg rocznie. Polska czekolada zdobywa uznanie na świecie, co plasuje nas wśród czołowych eksporterów w Europie, zaraz za Niemcami i Holandią.


Według najnowszych danych, przeciętny Polak spożywa blisko sześć kilogramów wyrobów czekoladowych rocznie. Choć to kobiety najczęściej kupują czekoladę w celu poprawy nastroju, ogólne zapotrzebowanie na te słodkości stale rośnie. Co ciekawe, Polska znalazła się w ścisłej czołówce europejskich eksporterów czekolady, ustępując jedynie Niemcom i Holandii – tak wynika z raportu „Światowy i Polski Rynek Słodyczy Czekoladowych”.


Polska czekolada podbija rynek


Lotte Wedel, znane przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją czekolady, zaprezentowało wyniki raportu, który wyraźnie pokazuje dynamiczny rozwój polskiego rynku czekoladowego. Maciej Herman, dyrektor zarządzający firmy, wyraził opinię, iż sprzedaż słodyczy tego typu będzie przez cały czas rosła, mimo iż obecna sytuacja gospodarcza niesie ze sobą pewne wyzwania, takie jak rosnące koszty produkcji i wyższe ceny surowców. Niemniej jednak, Polacy chętnie sięgają po czekoladę, traktując ją jako sposób na chwilę przyjemności w codziennym życiu.


Herman wskazuje, iż wzrost sprzedaży wynika z dwóch głównych czynników. Po pierwsze, polska czekolada zdobywa uznanie na świecie dzięki wysokiej jakości. Po drugie, mimo rosnących kosztów produkcji, polscy producenci wciąż oferują konkurencyjne ceny w porównaniu do rynków zachodnich.


W ubiegłym roku Polska wyprzedziła Belgię, zyskując trzecią pozycję w rankingu największych europejskich eksporterów wyrobów czekoladowych. Jest to efekt zarówno wzrostu popularności polskich produktów za granicą, jak i utrzymania atrakcyjnych cen na rynkach międzynarodowych. w tej chwili tylko Niemcy i Holandia sprzedają więcej czekolady niż Polska.


Polski rynek czekolady rozwija się dynamicznie, a polscy producenci nie boją się wyzwań, mimo iż perspektywy na przyszłość mogą być obciążone ryzykiem związanym z rosnącymi kosztami. Polscy konsumenci chętnie sięgają po różne formy słodkości, a w szczególności czekoladowe wafelki i ciastka. Na popularności zyskuje także czekolada gorzka, która coraz częściej trafia na polskie stoły.


Przyszłość rynku czekolady


Wzrost cen czekolady w nadchodzących latach jest nieunikniony, głównie z powodu rosnących kosztów produkcji oraz drożejących surowców, takich jak kakao. Polscy producenci muszą również dostosować swoje wyroby do nowych wymagań unijnych, dotyczących na przykład ekologicznych opakowań. Jednakże, rosnące zamożność polskiego społeczeństwa oraz zmiany w stylu życia mogą sprzyjać dalszemu rozwojowi rynku czekoladowego.


Z raportu wynika, iż największe spożycie czekolady w Europie przypada na Niemców, którzy rocznie konsumują średnio osiem kilogramów tych słodkości na osobę. Polska z kolei może poszczycić się dynamicznym wzrostem konsumpcji i eksportu czekolady, co sprawia, iż kraj ten coraz bardziej liczy się na międzynarodowej scenie cukierniczej.
Idź do oryginalnego materiału