Polska Rada Centrów Handlowych z nową dyrektorką zarządzającą

2 godzin temu

1 grudnia 2025 r. stanowisko dyrektor zarządzającej Polskiej Rady Centrów Handlowych objęła Bogda Korolczuk. To menedżerka z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem na rynku nieruchomości komercyjnych – handlowych, biurowych oraz mixed-use. Dotychczasowy dyrektor PRCH, Marcin Klammer, zrezygnował z pełnienia tej funkcji, by realizować inne plany zawodowe.

Karierę zawodową rozpoczynała w Kanadzie, gdzie przez 13 lat pracowała dla sieci modowych działających w centrach handlowych. Z polskim rynkiem jest związana od 2000 roku. Pełniła funkcje menadżerskie w międzynarodowych firmach, takich jak CBRE Property Management, Invesco Real Estate, Liebrecht & WooD, AEW CE, JLL. Odpowiadała m.in. za zarządzanie aktywami, wynajem, budowę i przebudowę obiektów, rekomercjalizacje, opracowywanie strategii rozwoju oraz nadzór nad ESG i marketingiem. Zarządzała tak dużymi i znanymi obiektami jak Dom Mody Klif, Galeria Klif, Wola Park, Plac Unii, Centrum Praskie Koneser, Galeria Kazimierz.

Rozwój organizacji i dialog branżowy

– Bogda łączy wieloletnią praktykę oraz wszechstronną znajomość rynku centrów handlowych z nowoczesnym podejściem do rozwoju organizacji i dialogu branżowego. Jestem przekonany, iż wniesie do PRCH świeżą perspektywę i bogate doświadczenie operacyjne – podkreśla Jan Dębski, prezes zarządu PRCH.

– Objęcie funkcji dyrektor zarządzającej to dla mnie zaszczyt i duża odpowiedzialność. Chcę, by Polska Rada Centrów Handlowych była platformą efektywnej współpracy i katalizatorem rozwoju sektora, a głos branży – oparty na rzetelnych danych i analizach – był wyraźnie słyszany – mówi Bogda Korolczuk, dyrektor zarządzająca PRCH.

Zmiana na stanowisku

Bogda Korolczuk przychodzi w miejsce Marcina Klammera, który podjął decyzję o ustąpieniu ze stanowiska dyrektora zarządzającego PRCH, by realizować inne plany zawodowe.

– Jestem niezwykle wdzięczny Marcinowi za jego profesjonalizm i zaangażowanie. Dzięki jego wysiłkom sfinalizowaliśmy wiele kluczowych projektów, zwiększyliśmy liczbę członków i wzmocniliśmy pozycję Rady jako jednego z najważniejszych głosów branży retail w Polsce – dodaje Jan Dębski.

Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) jest największym polskim stowarzyszeniem branży centrów handlowych. Działa od ponad 20 lat, zrzeszając około 200 firm, w tym największych właścicieli i zarządców. Misją PRCH jest reprezentowanie interesów swoich członków, integracja środowiska oraz tworzenie platformy dialogu zarówno wewnątrz branży, jak i z jej otoczeniem, będąc merytorycznym głosem sektora w sprawach istotnych dla handlu stacjonarnego i nieruchomości handlowych. PRCH dostarcza rzetelnych danych na temat odwiedzalności i obrotów obiektów handlowych, publikuje raporty o stanie rynku, prowadzi projekty badawcze, promuje najlepsze praktyki rynkowe. Jest też organizatorem konkursu i corocznej gali PRCH Retail Awards.

Idź do oryginalnego materiału