Polska się starzeje, firmy szukają klientów w Europie. Ekspansja jest dziś łatwiejsza niż kiedykolwiek

3 godzin temu
Zdjęcie: | Foto: Deposit / East News


Polska gwałtownie się starzeje, a baza konsumentów o wysokiej skłonności do zakupów nie rośnie już tak dynamicznie, jak dekadę temu. Według danych GUS udział osób w wieku 65+ przekroczył 20 proc. populacji, a mediana wieku to ok. 43 lata. Kiedy coraz więcej konsumentów przechodzi w fazę ostrożniejszej konsumpcji i oszczędzania, warto pamiętać, iż Unia Europejska to ponad 448–450 mln mieszkańców. To rynek dziesięciokrotnie większy niż Polska, ze znacznie wyższą siłą nabywczą w wielu krajach. Nie powinno dziwić, iż firmy z Polski szukają wzrostu na jednolitym rynku UE, a dziś bariera wejścia jest niższa niż kiedykolwiek.
Idź do oryginalnego materiału