W kwietniu 2025 r. wskaźnik kondycji polskiego e-commerce (BaseLinker Index) wyniósł 153 pkt, tym samym utrzymując wysoki wynik z poprzedniego miesiąca (również 153 pkt).
Z przeanalizowanych i zagregowanych w BaseLinker Index danych wynika, iż w kwietniu 2025 r. (licząc r./r.) firmy uwzględnione w indeksie zwiększyły poziom sprzedaży o 8,2 proc., powiększając w tym okresie liczbę dokonanych transakcji o 4,9 proc. Średnia wartość ich koszyka wzrosła o 3,1 proc. (r./r.) i wyniosła 209 zł.
Utrzymany poziom
Sprzedaż cross-border zanotowała 13,1 proc. wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jej udział w całej sprzedaży e-commerce wyniósł 18,08 proc.
– Polski e-commerce w kwietniu utrzymał wysoki poziom z poprzedniego miesiąca. Zaobserwowaliśmy nie tylko wyraźny skok sprzedaży w porównaniu do ubiegłego roku, ale i wzrost średniej wartości zamówienia. Takie wyniki są dobrą prognozą na kolejne miesiące, ale także zachęcają do dalszych inwestycji w handel w sieci. Jesteśmy jednym z najszybciej rosnących rynków w Europie, jednak przed sprzedawcami pozostało sporo niewykorzystanego potencjału: zarówno pod kątem dalszych automatyzacji i optymalizacji działań, jak i wchodzenia na nowe rynki czy marketplace – komentuje Aleksandra Rząd, Head of Business Intelligence w BaseLinker. – Podobnie jak w poprzednim miesiącu, kategoriami, które w kwietniu zaliczyły największe wzrosty, były “supermarket” oraz “dom i ogród”.
– Najnowsze dane z BaseLinker Index potwierdzają, iż polski e-commerce przez cały czas rozwija się stabilnie – zarówno w sprzedaży krajowej, jak i transgranicznej. Na szczególną uwagę zasługuje rosnący udział transakcji międzynarodowych, co sygnalizuje coraz większą otwartość polskich konsumentów na zakupy globalne. Wzrost średniej wartości zamówienia przy jednocześnie stabilnej liczbie transakcji wskazuje na dojrzewający rynek oraz silną gotowość do dalszych inwestycji – tak ze strony konsumentów, jak i sprzedawców. To pozytywny sygnał dla całej branży, zwłaszcza wchodząc w sezon letni, który tradycyjnie przynosi nowe możliwości sprzedażowe – mówi Marcin Bąbol, Head of Marketing, AliExpress Polska.