Polski gigant odzieżowy widzi potencjał w m-commerce i uruchamia aplikację mobilną Mohito

9 miesięcy temu

W połowie listopada LPP uruchomiło nową aplikację mobilną, tym razem dla marki Mohito. Podobnie jak jej poprzedniczki w Reserved i Sinsay, już w pierwszych tygodniach działania zdobyła uznanie klientów, plasując się wysoko w rankingu ocen użytkowników w swojej kategorii. Nowa aplikacja wzmocni potencjał sprzedażowy Mohito w kanale online, będzie także wsparciem rozwoju marki na rynkach zagranicznych. Prace nad jej przygotowaniem i wdrożeniem były realizowane wewnętrznie w Grupie LPP – siłami zespołów Mohito oraz Silky Coders.

W drugim kwartale br. obrotowego aplikacje mobilne Reserved oraz Sinsay odpowiadały za ponad 50 proc. sprzedaży internetowej LPP w Polsce. Rosnące znaczenie m-commerce w wynikach sprzedaży skłoniło spółkę do kolejnych inwestycji w tym obszarze. W połowie listopada br. LPP uruchomiło aplikację także dla Mohito, które w tej chwili ma najwyższe wynikie-commerce w całej Grupie.

Sprzedaż online to już ok. 30 proc. przychodów Mohito

– Aplikacja wzmocni potencjał rozwoju naszej marki w kanale online, który stanowi już ok. 30 proc. jej przychodów. Dostarczając nam danych dotyczących m.in. preferencji klientów, aplikacja pozwala lepiej je poznawać i odpowiednio dopasowywać ofertę. Zakładamy też, iż jako bardziej efektywny sposób dotarcia i interakcji z użytkownikami, zwiększy rozpoznawalność marki i pomoże w budowaniu lojalności klientów, co w perspektywie przełoży się na jeszcze wyższą sprzedaż. Aplikacja, na razie dostępna w Polsce, będzie także wsparciem Mohito w rozwoju zagranicznym. W planach mamy udostępnienie jej na najważniejszych sprzedażowo rynkach spółki. W pierwszej połowie przyszłego roku będzie to Rumunia oraz Czechy – mówi Katarzyna Czekała, Omnichannel Sales Director, Mohito.

Wszystkie prace związane z projektem i uruchomieniem aplikacji zostały przeprowadzone w ramach zasobów Grupy LPP – spółki technologicznej, Silky Coders oraz zespołu marki Mohito. Aplikacja jest dostępna w sklepach AppStore oraz Google Play i w ciągu pierwszych tygodni od uruchomienia, bez kampanii promocyjnej, odnotowała ponad 60 tys. pobrań.

– Prace nad aplikacją rozpoczęliśmy w kwietniu 2023 r. kontynuując je przez kolejnych 6 miesięcy, aż do momentu cichego startu na początku listopada. Aplikacja została zbudowana tak, by była jak najbardziej intuicyjna i oferowała jak najlepsze doświadczenia zakupowe. Bardzo zależało nam, by spełniała oczekiwania klientów marki, dlatego cieszy nas, iż jest wysoko oceniana przez użytkowników. przez cały czas jednak dążymy do jej udoskonalania, aby była w pełni dostosowana do dynamicznie zmieniającego się świata mody. Aktywnie śledzimy jej funkcjonowanie i reagujemy na potrzeby użytkowników pracując nad kolejnymi aktualizacjami, jak personalizowane rekomendacje czy wydania obcojęzyczne – mówi Michał Bachryj, Product Manager, Silky Coders.

Nowoczesne udogodnienia

Poza łatwym dostępem do kolekcji marki najważniejszą funkcjonalnością aplikacji jest Mohito ID, czyli indywidualny kod klienta, który można dodać jako widget na telefonie i mieć go zawsze pod ręką. Zawiera on informacje o historii zakupów zarówno tych internetowych, jak i stacjonarnych. Umożliwia tym samym m.in. szybkie zwroty online poprzez formularze znajdujące się w historii zamówień oraz zwroty bez paragonu we wszystkich salonach marki. Ułatwia także monitorowanie statusu zamówienia oraz jego odbiór w sklepie stacjonarnym – po zeskanowaniu ID sprzedawca widzi towar gotowy do wydania.

Użytkownicy aplikacji mogą również skorzystać ze skanera metek, który podczas zakupów w salonie umożliwia odszukanie brakującego produktu, według rozmiaru czy koloru, w innym sklepie stacjonarnym bądź online. Poprzez aplikację klienci mogą też sprawdzić lokalizację najbliższej placówki czy informację o dostępności konkretnych modeli online lub w salonie. Aplikacja ułatwia także planowanie zakupów – kategorie zostały ułożone w przejrzysty sposób, z uwzględnieniem nowości, które dopiero trafiły do sprzedaży oraz gotowych inspiracji. Ponadto pozwala ona ułożyć listę ulubionych produktów, z uwzględnieniem wybranych przez użytkownika wariantów kolorystycznych. Używając aplikacji klienci zyskują także wcześniejszy dostęp do promocji i możliwość skorzystania z dedykowanych im ofert, a w momencie pobrania i pierwszego logowania dodatkowo otrzymują kod rabatowy na pierwsze zakupy.

Rosnące zainteresowanie tą formą kontaktu wśród klientów oznacza, iż w coraz większym stopniu cenią sobie łatwy dostęp do oferty oraz możliwość dokonywania szybkich zakupów. Ten trend widoczny jest też za granicą. Aktualnie aplikacje Reserved i Sinsay są dostępne w Rumunii, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. Dodatkowo klienci Reserved dokonają zakupów w tym kanale w Niemczech, a Sinsay w Bułgarii i Chorwacji. Stanowią one ważne wsparcie omnichannelowej strategii rozwoju Grupy, dlatego spółka planuje zwiększanie ich zasięgu o kolejne kraje. W 2024 r. LPP zamierza uruchomić aplikacje mobilnetakże dla pozostałych marek –Cropp oraz House.

Idź do oryginalnego materiału