Polski startup Bookero dostarcza system rezerwacji online. Dzięki akceleratorowi Brasilesia będzie działać za granicą

9 miesięcy temu

Polski startup Bookero, który dostarcza system rezerwacji online, stawia na ekspansję zagraniczną w… Brazylii. Umożliwi mu to akcelerator Brasilesia, skierowany zarówno do polskich jak i brazylijskich startupów.

Firma Bookero dostarcza na polskim rynku system rezerwacji online. Jeszcze kilka miesięcy temu polski startup nawiązał współpracę z Google, dzięki czemu firmy korzystające z Bookero zyskują przycisk „zarezerwuj” wyświetlający się w wyszukiwarkach Google oraz na Mapach. Teraz polska firma poinformowała o ekspansji zagranicznej. Jako kierunek obrała Brazylię, dzięki współpracy z akcelatorem Brasilesia.

„Brazylia to jeden z największych rynków konsumenckich na świecie. Ekspansja tam to ogromna szansa na dotarcie z naszym systemem rezerwacji do milionów tamtejszych użytkowników” – mówi Paweł Nowakowski, założyciel i CEO Bookero.

Bookero dostało się do kolejnego etapu, dzięki czemu weźmie udział w 3-miesięcznym szkoleniu. Jak informuje startup, będą to m.in. lekcje budowania skalowalnych międzynarodowych startupów, odkrywanie nowych rynków i klientów oraz pozyskiwanie kapitału od funduszy VC. Na koniec wszystkie firmy czeka prezentacja na Demo Day przed polskimi oraz brazylijskimi inwestorami, a na zwycięzcy będą mogli liczyć na pełne wsparcie przy ekspansji zagranicznej.

Warto przeczytać: Pigułka wspierana sztuczną inteligencją zamiast endoskopii. Polski startup BioCam idzie po kolejne finansowanie

Czym jest Bookero?

Często korzystamy z aplikacji, nie wiedząc, iż są to polskie pomysły. Bookero stworzyło system rezerwacji online, skierowany głównie do firm z branży usługowej. Na myśl może przyjść inna, polska aplikacja umożliwiają rezerwację fryzjera czy kosmetyczki, jakim jest Booksy. W Bookero natomiast można zarezerwować również stolik w restauracji, domek na wyjazd czy escape room na weekend w mieście.

„System może być z powodzeniem wykorzystywany w wielu formach działalności m.in. restauracjach, zakładach fryzjerskich czy też kosmetycznych, gabinetach lekarskich, usługach spa czy escape room’ach. Bookero obsługuje zarówno rezerwacje pojedyncze, jak i grupowe, system można zatem również wykorzystać przy rezerwacjach na warsztaty lub konferencje (…)” – czytamy na stronie Bookero.

Polski startup niedawno pochwalił się liczbami. W porównaniu z 2022 rokiem, Bookero zwiększyło przychody o 27%, natomiast liczba użytkowników wzrosła o 38%. Miesięczna liczba rezerwacji przez system dochodzi do 250 tys. Firma, która jest zainteresowana systemem rezerwacji online może przez 14 dni skorzystać z bezpłatnej wersji aplikacji. Następnie, Bookero oferuje 3 płatne pakiety do wyboru:

  • Basic (12,90 zł),
  • Standard (39,90 zł),
  • Premium (69,90 zł).

Startup został założony przez trzy osoby, które wcześniej zdobywały doświadczenie w usługach gastronomicznych. Zdecydowali się oni stworzyć innowacyjny system umożliwiający dokonywanie rezerwacji online. Po kilku latach Bookero nawiązało współpracę z Google, dzięki czemu firmy zyskały nowy kanał interakcji z klientem.

Bookero na rynku brazylijskim

Polski startup dostał się do kolejnego etapu akcelatora Brasilesia, dzięki czemu weźmie udział w 3-miesięcznym programie szkoleniowym. Umożliwi to Bookero działanie na rynku brazylijskim. Paweł Nowakowski, prezes Bookero, podkreśla, iż jest to duża szansa dla jego firmy i wspomina o innych polskich startupach Przykładowo aplikacja znanylekarz.pl działa już w Brazylii pod nazwą Doctoralia.

Warto wspomnieć, iż akcelator Brasilesia jest inicjatywą organizacji biznesowych oraz edukacyjnych z Polski i Brazylii. Ma on na celu dostarczanie wsparcia i odpowiednich narzędzi startupom, aby ułatwić ekspansję zagraniczną.

Warto przeczytać: Ukraińskie startupy pozyskują finansowanie i są zdeterminowane do dalszego rozwoju. Pomimo trwającej wojny

Źródło grafiki: Bookero

Idź do oryginalnego materiału