Polskie firmy biją rekordy na chińskiej platformie. Obroty rosną błyskawicznie

4 dni temu
Zdjęcie: Polsat News


Od października 2024 roku liczba polskich firm aktywnie działających na platformie AliExpress wzrosła trzykrotnie, co napędza sprzedaż lokalnych marek. Oprócz tego - jak poinformowała chińska platforma - liczba ofert od miejscowych sprzedawców zwiększyła się dziesięciokrotnie. Co stoi za błyskawicznym wzrostem?


Lokalni sprzedawcy na AliExpress notują rekordowe wzrosty. "To, co obserwujemy w Polsce, to wyraźna zmiana - lokalne firmy nie tylko dołączają do platformy, ale też rozwijają się w bardzo krótkim czasie" - komentuje najnowsze dane Gary Topp, European Commercial Director w AliExpress.
Rozwój mniejszych sprzedawców - w jego ocenie - wspierają inwestycje w narzędzia onboardingowe (systemy, aplikacje czy procesy - red.), wsparcie logistyczne, a także dostęp do kampanii sprzedażowych, takich jak letnie wyprzedaże. "To realne motory wzrostu. Sukces polskich firm pokazuje, iż przy odpowiednim zapleczu lokalne marki mogą skutecznie konkurować i się rozwijać" - dodaje Topp.Reklama


Polskie firmy biją rekordy na AliExpress. Szybki wzrost sprzedaży


Mniej niż rok po uruchomieniu działalności lokalnej w Polsce AliExpress odnotowuje znaczący wzrost dzięki połączeniu sprzedaży prowadzonej przez polskich sprzedawców oraz dostaw z lokalnych magazynów. Przekłada się to na szybszą dostawę i zwroty.
Od momentu wdrożenia strategii wsparcia lokalnych sprzedawców w październiku 2024 roku liczba polskich firm aktywnie działających na platformie wzrosła trzykrotnie. Z kolei liczba ofert od lokalnych sprzedawców zwiększyła się dziesięciokrotnie, dając przy tym polskim konsumentom dostęp do tysięcy produktów pochodzących z Polski.


Lokalni sprzedawcy z 30 proc. udziałem na platformie w Polsce


Jak poinformowała chińska platforma, podczas tegorocznej letniej wyprzedaży sprzedawcy z Polski odpowiadali za 30 proc. całkowitej sprzedaży na platformie w Polsce. Akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem kupujących, zwłaszcza w takich kategoriach, jak produkty FMCG (artykuły codziennego użytku, które kupujemy regularnie i zużywamy stosunkowo szybko), technologie, sprzęt AGD, RTV oraz artykuły dla zwierząt.


Sezonowe akcje to duża szansa dla lokalnych sprzedawców, którzy mogą wyjść poza niszowe segmenty i dotrzeć do szerszego grona klientów. "Dla wielu z tych sprzedawców ekspozycja w kampaniach to nie tylko chwilowy impuls, ale długofalowy akcelerator biznesowy. Ich sukcesy stają się integralną częścią rozwoju AliExpress w Polsce i silnym sygnałem, iż lokalne firmy mogą osiągać sukcesy na globalnych platformach" - poinformowano w opublikowanym komunikacie.
Zdaniem Gary'ego Toppa, dane pokazują, iż polscy konsumenci postrzegają AliExpress jako miejsce na zakupy markowych produktów i gadżetów - od robotów sprzątających, przez telefony, po telewizory i konsole.
AliExpress to globalna platforma zakupowa uruchomiona w 2010 roku. Działa w ponad 200 krajach i regionach. Platforma dostępna jest w języku angielskim oraz 15 innych wersjach językowych. AliExpress jest częścią Alibaba International Digital Commerce Group.
Idź do oryginalnego materiału