Platforma dla marek konsumenckich, która pomaga im zwiększyć sprzedaż dzięki rekomendacjom sztucznej inteligencji. To rozwiązanie dostarczane przez polski startup Quantia. Narzędzie zyskało zainteresowanie inwestorów.
Quantia to startup założony przez Martę Łącką, dawniej odpowiedzialną za rozwój marki Procter & Gamble w Europie. W budowie platformy AI pomagającej sprzedawcom wspierają ją również m.in. Michał Ciemięga w przeszłości związany z Allani, a także doradca technologiczny Adrian Dulic.
Warto przeczytać: Nowy produkt na rynku e-commerce. Dostępny dzięki współpracy Wealthon i IdoSell
Platforma Quantia
Quantia oferuje pierwsze na świecie tak kompleksowe narzędzie dla marek konsumenckich. Jego ideą jest zwiększenie sprzedaży, zarówno w kanałach online, jak i offline. I to wszystko dzięki AI. Platforma gromadzi dane dotyczące sprzedaży we wszystkich kanałach i na podstawie ich analizy udziela rekomendacji skutecznych strategii sprzedaży. Sztuczna inteligencja sprawia, iż alternatywna kilkudniowa analiza zajmuje na platformie kilka minut.
„Nawet największe korporacje o globalnej skali mają problem z pozyskiwaniem i analizą danych sprzedażowych. Pochodzą z różnych kanałów i od wielu dostawców, są też ograniczone, opóźnione i pełne szumu. Sama spędzałam długie godziny na analizowaniu dostępnych danych i wyciąganiu kluczowych wniosków. Automatyzacja rekomendacji była poza zasięgiem. Postanowiłam więc stworzyć narzędzie, które rozwiąże problem znany każdemu menedżerowi w segmencie retail: system Quantii automatycznie wskazuje rekomendacje i tym samym maksymalnie skraca czas reakcji, a właściciele marek mogą skupić się na podejmowaniu decyzji i działaniu. Michał i zespół deweloperów Quantia pomogli mi udowodnić, iż jest to możliwe” – mówi Marta Łącka, założycielka i CEO Quantia.
Quantia została doceniona przez globalne koncerny. Z jej platformy korzystają m.in. Asahi Europe, Groupe SEB, Nespresso, Procter & Gamble, a także inne firmy, m.in. z branży elektronicznej i FMCG.
Inwestorzy pomagają w rozwoju startupu
Nie tylko klienci świadczą o potencjale rozwiązania. Obrazuje je również wsparcie inwestorów, które startup otrzymał w zakończonej rundzie pre-seed. Quantia zebrała łącznie 1,2 mln dolarów, które zamierza przeznaczyć na dalszy rozwój platformy. Chce także wzmocnić jej pozycję na rynkach Europy Zachodniej. Rundzie przewodziły fundusz Inovo.vc oraz kolektyw Team X.
„Marta od początku pokazywała imponujące tempo działania. W kilka miesięcy od startu miała działający produkt i pierwszych korporacyjnych klientów. Globalni gracze gwałtownie docenili jej wartość. Zaczynali od jednej marki, ale bardzo gwałtownie kupowali licencje na kolejne marki i regiony. To zasługa doskonałego zrozumienia ich potrzeb biznesowych i zbudowania produktu, który je zaspokaja” – mówi Maciej Małysz, partner w Inovo.vc.
Oprócz funduszu w startup zainwestowali też aniołowie biznesu, w tym Dominique Locher (założyciel LeShop.ch, jednego z pierwszych w Europie internetowego supermarketu) oraz Ben Lang (jeden z pierwszych 15 pracowników w Notion).