Prolongata lub karencja w spłacie kredytu. To pomoc dla powodzian, którą przygotował dla swoich klientów VeloBank.
Komunikat VeloBanku
O formach wsparcia kredytobiorców, których dotknęły skutki powodzi w Polsce, bank poinformował na swojej stronie internetowej. O pomoc dla powodzian mogą ubiegać się klienci indywidualni lub firmowi z terenów objętych powodzią. Każdy z wniosków ma być rozpatrywany indywidualnie.
W przypadku prolongaty zawieszenie rat dotyczy części kapitałowej i odsetkowej, a w ramach karencji zostaje zawieszona wyłącznie część kapitałowa raty.
Pomoc dla powodzian — klienci indywidualni
W przypadku klientów indywidualnych można zawnioskować o zawieszenie spłaty do 3 rat kredytu bez dodatkowych opłat. Możliwość ta dotyczy kredytów: samochodowego, gotówkowego lub hipotecznego. W tym celu należy złożyć wniosek dzięki dedykowanego formularza na stronie internetowej VeloBanku.
Oprócz tego dla klientów posiadających kredyt hipoteczny dostępne jest także bezzwrotne wsparcie z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców. Szczegóły dostępne są na stronie internetowej banku.
Wsparcie dla klientów firmowych
Klienci firmowi mogą ubiegać się o zawieszenie spłaty rat kapitałowych lub kapitałowo-odsetkowych kredytu na maksymalnie 3 miesiące. W przypadku kredytów w rachunku bieżącym o terminie zapadalności do końca 2024 roku można skorzystać z uproszczonego sposobu przedłużenia kredytu w rachunku firmowym. Termin przedłużenia to maksymalnie 3 miesiące.
Klienci firmowi wnioski o pomoc mogą składać za pośrednictwem bankowej infolinii. Zarówno w przypadku nich, jak i klientów indywidualnych, czas na zgłoszenie się do programów pomocowych VeloBanku upływa 31 grudnia 2024 roku.