Ponad 26 mld zł. Lidl wspiera rozwój polskich firm

10 godzin temu

Ponad 26 mld zł – tyle wyniosły zakupy towarów i usług od polskich dostawców dokonane przez Lidl Polska w 2024 roku. To realne wsparcie dla setek firm w całym kraju, a jednocześnie gwarancja, iż produkty rodzimego pochodzenia trafiają na półki sklepów sieci i do milionów konsumentów.

Coraz więcej z nich trafia także za granicę – tylko w ubiegłym roku dzięki współpracy krajowych producentów z Lidl Polska polskie produkty były obecne na 28 zagranicznych rynkach, a ich eksport osiągnął wartość blisko 6,9 mld zł.

Lidl Polska współpracuje z tysiącami polskich firm, które dostarczają do niego towary i usługi. Można je podzielić na dwie kategorie: zakupy związane z urządzeniem i utrzymaniem sklepów oraz zakupy towarów, które za pośrednictwem sieci trafiają do konsumentów.

Ponad 26 mld zł

W 2024 roku łączna wartość towarów, materiałów i usług zakupionych od polskich dostawców przez Lidl Polska wyniosła ponad 26 mld zł. Kwota ta jest porównywalna z całkowitym budżetem NFZ na refundację leków, technologii lekowej i wyrobów medycznych dla pacjentów w 2024 roku1. Wydatki te można podzielić na dwie kategorie: 3 mld zł stanowiły zakupy materiałów i usług niezbędnych do prowadzenia sklepów, natomiast 23,3 mld zł to wartość towarów do odsprzedaży, które trafiły do polskich konsumentów.

Od 23 lat konsekwentnie realizujemy naszą misję – oferujemy klientkom i klientom w całym kraju wysokiej jakości produkty w atrakcyjnych, niskich cenach, wyprodukowane w sposób zrównoważony. Gwarantujemy te same niskie ceny we wszystkich naszych ponad 900 sklepach. Planując dalszy rozwój, stawiamy na utrzymanie tego standardu – mówi Włodzimierz Wlaźlak, Prezes Zarządu Lidl Polska.

Polskie produkty cieszą konsumentów także za granicą

Obecność sieci Lidl w 31 krajach na całym świecie sprawia, iż otwiera ona przed polskimi dostawcami możliwość sprzedaży asortymentu w sklepach Lidl na wielu rynkach zagranicznych. Dzięki temu dostawcy współpracujący z Lidl Polska mogą zwiększać swoją produkcję, co pociąga za sobą wzrost zatrudnienia i ma pozytywny wpływ na rozwój polskiej gospodarki. Wspieranie eksportu polskich produktów jest zatem jedną z bardzo ważnych kategorii wpływu sieci Lidl Polska na krajową gospodarkę.

– Chcemy jeszcze mocniej rozwijać współpracę z polskimi dostawcami i wspierać obecność ich produktów na rynkach zagranicznych. Rok 2024 był pod względem eksportu rekordowy – wartość wyeksportowanych produktów marek dostępnych tylko w Lidl wyniosła blisko 6,9 mld zł – podkreśla Włodzimierz Wlaźlak.

W ciągu ostatnich siedmiu lat współpracy z międzynarodową siecią Lidl polskie firmy wyeksportowały produkty o wartości ponad 32 mld zł. Tylko w 2024 roku ponad 340 polskich dostawców wysłało swoje towary na 28 zagranicznych rynków, a sam eksport osiągnął blisko 6,9 mld zł. To pokazuje, iż kooperacja z Lidl Polska to nie tylko sprzedaż w kraju, ale realna szansa na rozwój i wzmocnienie obecności polskich produktów na całym świecie.

Top 5 rynków eksportowych dla Lidl Polska i polskich dostawców w ujęciu wartościowym i ilościowym stanowiły w 2024 roku: Rumunia, Słowacja, Czechy, Litwa i Węgry. Największym uznaniem za granicą pod względem wartościowym oraz ilościowym cieszyło się polskie mięso i wędliny, nabiał, mrożonki, ciastka i słone przekąski oraz pieczywo.

Polscy dostawcy rozwijają się dzięki współpracy z Lidl Polska

Zakupy od polskich dostawców to nie jedyny sposób, w jaki Lidl Polska wpływa na rozwój partnerów biznesowych. Działalność sieci pozwala firmom na specjalizację w konkretnych obszarach, zwiększając ich efektywność i konkurencyjność, a skala współpracy umożliwia inwestycje w innowacje i rozwój produktów. Większa skala operacji sprzyja także obniżaniu kosztów, poprawie pozycji negocjacyjnej dostawców oraz wzrostowi rozpoznawalności ich marek.

Partnerzy handlowi Lidl Polska potwierdzają, iż dzięki współpracy z siecią mogą rozwijać się szybciej, zwiększać produktywność i lepiej funkcjonować na lokalnych i globalnych rynkach.

Współpraca z siecią Lidl to nie tylko szansa na dalszy rozwój, ale również element budujący naszą wiarygodność i pozycję na rynku. Stabilność i przewidywalność wolumenu sprzedaży dają nam przestrzeń do podejmowania długofalowych decyzji. Zamierzamy dalej rozwijać naszą współpracę, inwestować w nowe rozwiązania, aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby naszych konsumentów zarówno w obszarze marek własnych, jak i produktów brandowych – podkreśla Piotr Głąb, Dyrektor Sprzedaży w firmie Dawtona sp. z o.o., której produkty trafiają do sklepów Lidl w ponad 20 krajach Europy.

Idź do oryginalnego materiału