5 nowych restauracji w 1 miesiąc, ponad 200 nowych etatów, 1 tys. mkw. nowo otwartej powierzchni restauracyjnej i ambitne plany dalszego rozwoju. Sieć intensyfikuje działania i zdradza dalsze plany na rozwój brandu w Polsce.
Rok 2025 Popeyes rozpoczął z przytupem, otwierając aż pięć restauracji w nowych lokalizacjach na terenie Polski. Już w marcu do kulinarnej mapy restauracji w kraju dołączyły Wałbrzych (Galeria Victoria) – debiut marki w tym mieście (7 marca), Oleśnica (Drive Thru przy trasie S8) – trzeci lokal tego typu w Polsce (14 marca), Wrocław (Dworzec Główny PKP) – pierwszy Popeyes na dworcu kolejowym (17 marca), Koszalin (CH Forum) – pierwszy lokal na Pomorzu Zachodnim (21 marca), Katowice (Galeria Katowicka) – premierowe otwarcie na Śląsku, które przyciągnęło tłumy fanów jeszcze dzień wcześniej (27 marca). Łącznie to 1 000 mkw. nowo otwartej powierzchni restauracyjnej.
Ambitne plany rozwoju
Przypomnijmy, masterfranczyzobiorcą marki Popeyes w Polsce, Czechach i Rumunii jest Rex Concepts odpowiedzialna także za rozwój Burger Kinga. Firma zatrudnia łącznie ponad 2 200 osób we wszystkich 3 krajach. Jednak w bieżącym roku, ze względu na ambitne plany rozwoju do zespołu dołączy jeszcze ponad 1 200 nowych pracowników. Dziś, na wszystkich rynkach, Rex Concepts prowadzi ponad 111 restauracji w ramach obydwu brandów i jak zapowiadał we wcześniejszych wypowiedziach Jerzy Tymofiejew, CEO Rex Concepts CEE do końca 2031 roku planuje łącznie osiągnąć 700 restauracji własnych, a w planach jest także poszerzenie działalności na innych rynkach europejskich.

– Systematycznie podkręcamy tempo rozwoju Popeyes w Polsce. Tylko do końca roku chcemy otworzyć 23 restauracje, zarówno w miastach, gdzie już jesteśmy obecni np. w Warszawie, jak i w zupełnie nowych lokalizacjach jak w Białymstoku czy Olsztynie. O ile początkowo zależało nam na wprowadzeniu marki do największych metropolii, teraz idziemy krok dalej i stawiamy także na rozwój w średnich i mniejszych miastach. Otwieramy się zarówno w galeriach handlowych, jak i w lokalach typu drive-thru. W ubiegłym roku powstały dwie wolnostojące restauracje Popeyes w Szczecinie i Mogilanach pod Krakowem, z kolei w tym roku otworzyliśmy kolejną w Oleśnicy koło Wrocławia. Mogę zdradzić, iż na ten rok planujemy otwarcie jeszcze kilku restauracji w tym formacie – mówi Jerzy Tymofiejew, CEO Rex Concepts CEE.
Zaskoczyć rynek
– Jesteśmy zadowoleni z przyjętej strategii i gotowi na dalszy rozwój. Szacujemy, iż jeżeli wszystko pójdzie po naszej myśli, sprzedaż dla obu brandów wzrośnie na koniec roku do prawie 150 mln euro. W przypadku Popeyes przez cały czas chcemy skupiać się na tym, by przede wszystkim serwować gościom to, z czego marka jest znana na całym świecie, czyli dania z kurczaka. Zależy nam też, by wysoko postawić poprzeczkę związaną z jakością jedzenia i obsługi, adekwatnym vibem marki w naszych własnych lokalach, a dopiero w kolejnych etapach myśleć o franczyzie i poszerzaniu menu. Ale zapewniam, iż jeszcze nie raz zaskoczymy rynek w najbliższych miesiącach – dodaje Tymofiejew.