Popeyes z rekordową ekspansją w Polsce: 30 restauracji w 2025 i strategiczne wejście w nowy format 'In-line street’

12 godzin temu

Popeyes podsumowuje rekordowy rok na polskim rynku. Sieć od momentu wejścia do Polski stale rośnie otwierając kolejne restauracje w różnych częściach kraju, rozwijając ofertę limitowanych smaków i wprowadzając usługę dostawy. W 2025 marka osiągnęła najszybsze tempo ekspansji od swojego debiutu i jak zapewnia, to jeszcze nie koniec.

Ten rok zamknie 30 lokalizacjami, a w kolejnym poszerzy portfolio o nowy format In-line street i umocni swoją pozycję w największych aglomeracjach. Do 2031 roku Popeyes chce mieć 200 restauracji w Polsce.

Rekordowy rok

Rok 2025 okazał się dla Popeyes okresem intensywnej ekspansji oraz realizacji kluczowych decyzji strategicznych. Do połowy listopada sieć uruchomiła 14. nowych restauracji, a w najbliższym czasie planuje otworzyć kolejnych sześć. Marka pojawi się po raz pierwszy w Gorzowie Wielkopolskim (Drive Thru), Opolu (Solaris), Rzeszowie (Millenium Hall) i Długołęce (Drive Thru), a także wzmocni obecność w największych miastach poprzez nowe lokalizacje w Galerii Krakowskiej oraz warszawskiej Galerii Wileńskiej. Tym samym na koniec 2025 roku liczba działających restauracji Popeyes przekroczy 30. Marka podkreśla, iż nie planuje wejścia w model franczyzowy i cały czas pozostaje wierna strategii rozwoju opartej na modelu własnym, który pozwala utrzymać pełną kontrolę nad jakością produktów, procesami operacyjnymi i doświadczeniem gości, a także elastycznie zarządzać tempem ekspansji.

– To zdecydowanie rekordowy rok w historii rozwoju Popeyes w Polsce. Skala ekspansji pokazała nam, jak sprawnie działają wszystkie elementy organizacji. Zainteresowanie klientów w wielu miastach przewyższyło nasze oczekiwania, a nowe lokalizacje bardzo gwałtownie budują bazę stałych gości. Ten rok potwierdził, iż jesteśmy gotowi na kolejny etap rozwoju – wzmocniliśmy fundamenty operacyjne, a jednocześnie przygotowaliśmy markę na kolejne kroki milowe – mówi Jerzy Tymofiejew, CEO Rex Concepts CEE. – Jednocześnie już dziś zdecydowanie możemy powiedzieć, iż na ten moment nie planujemy rozwoju modelu franczyzowego dla Popeyes. Decyzja ta pozostaje kluczowym elementem naszej aktualnej strategii, budujemy portfolio restauracji spójne operacyjnie i konsekwentne jakościowo we wszystkich miastach – dodaje.

Nowy format

Choć przez cały czas mocnym elementem strategii ekspansji będą lokale typu Drive-Thru i obecność w większych miastach, w których marki dotąd nie ma, to nowością w strategii na przyszły rok będzie wprowadzenie nowego formatu In-line street – lokali umieszczonych przy głównych ulicach dużych miast.

To naturalne uzupełnienie obecnego portfela, opartego dotąd na restauracjach w galeriach handlowych oraz lokalizacjach typu Drive-Thru. Chcemy jeszcze lepiej wykorzystać potencjał wysokiego ruchu pieszego w centrach aglomeracji oraz dotrzeć do nowych grup gości, szczególnie w miejscach o dużej konkurencji gastronomicznej i wysokiej dynamice odwiedzalności. Wprowadzenie tego formatu wpisuje się w długoterminową strategię budowania skalowalnej, zdywersyfikowanej sieci, zdolnej do obsługi rosnącego popytu oraz dalszego zwiększania udziału Popeyes w rynku – wyjaśnia Tymofiejew.

Rosnący kanał delivery

Popeyes odnotowuje również rosnące znaczenie kanału delivery, który wzmocnił sprzedaż i był istotnym elementem rozwoju marki w bieżącym roku. Sieć będzie przez cały czas inwestowała w jego dalszą rozbudowę w kolejnych miesiącach. Firma współpracuje dziś z wiodącymi dostawcami, jednocześnie rozwijając własne narzędzia cyfrowe.

Popeyes wciąż widzi dużą przestrzeń do dalszego rozwoju segmentu QSR (Quick Service Restaurant) w naszym kraju, zwłaszcza dla marek o wyrazistej propozycji wartości i spójnym standardzie jakości. Sieć wykorzystuje te warunki i dzięki własnemu modelowi inwestycyjnemu, konsekwentnej strategii ekspansji oraz rosnącej bazie lojalnych klientów, zapowiada dalszy rozwój w Polsce.

W perspektywie długoterminowej planujemy w Polsce ponad 200 restauracji Popeyes i tyle samo restauracji Burger King, czyli łącznie ponad 400 lokali obu marek – komentuje Jerzy Tymofiejew.

Kultowy brand

Popeyes, obecny na rynku od 1972 roku, zasłynął na całym świecie dzięki wyjątkowej recepturze marynowania kurczaka przez 12 godzin w mieszance inspirowanej Luizjaną oraz chrupiącej panierce. Za rozwój marki Popeyes w Europie Środkowo-Wschodniej odpowiada firma Rex Concepts. Rex Concepts nieustannie rozwija segment QSR (Quick Service Restaurant) w Polsce, Czechach i Rumunii. w tej chwili firma zatrudnia ponad 2,5 tys. pracowników w regionie, konsekwentnie budując pozycję lidera jako masterfranczyzobiorca Popeyes i Burger King w tych krajach.

Idź do oryginalnego materiału