Powierzchnia handlowa w Polsce wzrośnie o 9% do 2026

1 tydzień temu

W fazie planowania, przygotowania lub w budowie są w Polsce 123 obiekty handlowe z terminem otwarcia do końca 2026 r., wynika z danych Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH). Mają łącznie 1,18 mln m2 powierzchni najmu (GLA), dzięki czemu w latach 2024-2026 całkowita baza nowoczesnej powierzchni handlowej w naszym kraju zwiększy się o 9%.

„W ciągu trzech lat ma powstać lub zostać rozbudowanych 11 centrów handlowych, 2 outlety i 110 parków handlowych” – czytamy w komunikacie.

Do końca 2024 r. planowane jest otwarcie łącznie 25 obiektów handlowych o powierzchni ponad 250 tys. m2 GLA. W 2025 r. inwestorzy planują otwarcie kolejnych 47 obiektów, o łącznej powierzchni blisko 370 tys. m2 GLA. Z kolei w 2026 r. planowane jest otwarcie 51 nieruchomości, o łącznej powierzchni ponad 560 tys. m2 GLA. Inwestycje dotyczą 103 obiektów od 5 do 38 tys. m2 GLA. oraz 20 mniejszych, o powierzchni poniżej 5 tys. m2 GLA, wyliczyło PRCH.

W podziale na województwa w inwestycjach dominują Dolny Śląsk, Mazowsze i Wielkopolska. Tu koncentruje się 36% liczby wszystkich obiektów oraz 36,5% całości nowej powierzchni handlowej, podała także organizacja.

PRCH jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym ponad 200 członków działających w branży miejsc handlu i usług.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału