Powstaje X Premium! Musk nie zwalnia choćby na chwilę i wprowadza kolejne zmiany – na czym polega nowa usługa?

1 rok temu

Twitter wciąż przechodzi głębokie przemodelowanie na nową nazwę oraz model działania. Teraz Elon Musk zmienił nazwę popularnych usług subskrypcji Twitter Blue na X Premium.

Twitter wprowadził usługę subskrypcji Blue jako sposób dla użytkowników na zakup niebieskiego znaczka weryfikacyjnego dla swojego profilu. Później ewoluowała w kierunku dzielenia się również przychodami z reklam.

Usługi subskrypcji X Premium obejmują również model dzielenia się przychodami z reklam. Sprawi on, iż wszyscy uprawnieni subskrybenci X Premium będą .uprawnieni do udziału w przychodach z reklam. Będzie to zależało od ich zaangażowania na platformie. Tylko ci subskrybenci X Premium, którzy otrzymają co najmniej 15 milionów ogólnych wyświetleń swoich postów w ciągu ostatnich trzech miesięcy, mają co najmniej 500 obserwujących i mają co najmniej 18 lat, będą uprawnieni do przychodów z reklam. Musk poinformował również, iż platforma zatrzyma cały przychód z reklam wygenerowany przez osoby niebędące subskrybentami.

To be eligible for your ad revenue share, you must be an X Premium (Blue) subscriber.

The ad money will otherwise be kept by X if you are not an X Premium (Blue) subscriber.

This program is open to everyone.

— Elon Musk (@elonmusk) August 5, 2023

X zaczął dzielić się przychodami z reklam w zaskakującym ruchu w zeszłym miesiącu. Wiele osób korzystających z Twittera zgłaszało otrzymywanie swojej części przychodów. 28 lipca funkcja przychodów z reklam została uruchomiona dla wszystkich subskrybentów Blue. W rozmowie na Twitterze Musk zaznaczył, iż przychody zostaną obliczone od czasu, kiedy po raz pierwszy to obiecał, czyli w lutym.

Twitter just paid me almost $25,000. pic.twitter.com/oIJ2Ycymzb

— Brian Krassenstein (@krassenstein) July 13, 2023

Dochody z reklam na X – jak Musk widzi ten model działania?

Dochody z reklam są dzielone na podstawie reklam zamieszczanych w komentarzach do odpowiedzi na tweet użytkownika. Ten format jest dość podobny do TikToka, gdzie zamiast umieszczania reklam w głównym strumieniu, platforma zwykle umieszcza je w komentarzach. W ten sposób zarówno X, jak i TikTok zachęcają użytkowników do bardziej aktywnego komentowania i odpowiadania na posty.

Jednak w ciągu tygodnia konto wsparcia X poinformowało, iż zostało przytłoczone liczbą subskrybentów premium. Oraz, iż może zająć trochę czasu, aby przejrzeć i wypłacić uprawnione konta.

The number of people signing up for ads revenue sharing has exceeded our expectations. We need a bit more time to review everything for the next payout and aim to get all eligible accounts paid as soon as possible.

Thank you for your patience!https://t.co/5n4lo5H2yf

— Support (@Support) August 5, 2023

Musk był bardzo aktywny w kwestii uczynienia z X „wszechstronnej aplikacji”. Zaledwie kilka tygodni po przejęciu, Musk wprowadził subskrypcję Twitter Blue. Pozwalała ona użytkownikom na zakup niebieskich znaczków weryfikacyjnych od Twittera. Produkt później ewoluował w kierunku usługi premium, która umożliwiała subskrybentom zarabianie części przychodów z reklam.

Idź do oryginalnego materiału