Twitter wciąż przechodzi głębokie przemodelowanie na nową nazwę oraz model działania. Teraz Elon Musk zmienił nazwę popularnych usług subskrypcji Twitter Blue na X Premium.
Twitter wprowadził usługę subskrypcji Blue jako sposób dla użytkowników na zakup niebieskiego znaczka weryfikacyjnego dla swojego profilu. Później ewoluowała w kierunku dzielenia się również przychodami z reklam.
Usługi subskrypcji X Premium obejmują również model dzielenia się przychodami z reklam. Sprawi on, iż wszyscy uprawnieni subskrybenci X Premium będą .uprawnieni do udziału w przychodach z reklam. Będzie to zależało od ich zaangażowania na platformie. Tylko ci subskrybenci X Premium, którzy otrzymają co najmniej 15 milionów ogólnych wyświetleń swoich postów w ciągu ostatnich trzech miesięcy, mają co najmniej 500 obserwujących i mają co najmniej 18 lat, będą uprawnieni do przychodów z reklam. Musk poinformował również, iż platforma zatrzyma cały przychód z reklam wygenerowany przez osoby niebędące subskrybentami.
X zaczął dzielić się przychodami z reklam w zaskakującym ruchu w zeszłym miesiącu. Wiele osób korzystających z Twittera zgłaszało otrzymywanie swojej części przychodów. 28 lipca funkcja przychodów z reklam została uruchomiona dla wszystkich subskrybentów Blue. W rozmowie na Twitterze Musk zaznaczył, iż przychody zostaną obliczone od czasu, kiedy po raz pierwszy to obiecał, czyli w lutym.
Dochody z reklam na X – jak Musk widzi ten model działania?
Dochody z reklam są dzielone na podstawie reklam zamieszczanych w komentarzach do odpowiedzi na tweet użytkownika. Ten format jest dość podobny do TikToka, gdzie zamiast umieszczania reklam w głównym strumieniu, platforma zwykle umieszcza je w komentarzach. W ten sposób zarówno X, jak i TikTok zachęcają użytkowników do bardziej aktywnego komentowania i odpowiadania na posty.
Jednak w ciągu tygodnia konto wsparcia X poinformowało, iż zostało przytłoczone liczbą subskrybentów premium. Oraz, iż może zająć trochę czasu, aby przejrzeć i wypłacić uprawnione konta.
Musk był bardzo aktywny w kwestii uczynienia z X „wszechstronnej aplikacji”. Zaledwie kilka tygodni po przejęciu, Musk wprowadził subskrypcję Twitter Blue. Pozwalała ona użytkownikom na zakup niebieskich znaczków weryfikacyjnych od Twittera. Produkt później ewoluował w kierunku usługi premium, która umożliwiała subskrybentom zarabianie części przychodów z reklam.