Dyrektor e-Commerce Roku to konkurs Izby Gospodarki Elektronicznej. Do edycji 2024 wpłynęła rekordowa liczba zgłoszeń od menadżerów i zespołów firm e-handlu z całego kraju. Kapituła konkursu wskazała 44 nominacje indywidualne oraz 12 zespołowych. Zwycięzców plebiscytu poznamy podczas gali w hotelu Santa Natura Resort & Spa k/Warszawy, 6 czerwca. W otoczeniu Bolimowskiego Parku Krajobrazowego rozbłysną gwiazdy branży e-commerce. Patronem medialnym konkursu jest redakcja OmnichannelNews.pl.
Jest to najliczniejsza i najpełniejsza obsada konkursu, który od 5 lat wyróżnia liderów e-commerce za ich strategiczny wkład w rozwój firm, branży. Ich praca, zaangażowanie przekładają się również na kreowanie i promowanie standardów jakości zarządzania w e-biznesie. W 13-stu kategoriach indywidualnych i 5-iu zespołowych konkursu przejawia się też złożoność i odpowiedzialność ich pracy.
Tam, gdzie rośnie e-commerce
Już po raz drugi do rywalizacji o statuetki i nagrody stanęła bardzo silna reprezentacja średnich firm e-commerce i producentów z całej Polski, a nie tylko z największych miast. Z tego powodu w konkursie znalazło się wiele nowych twarzy – to prawie 20-stka uczestników, którzy po raz pierwszy postanowili zaprezentować szerokiemu rynkowi swoje dokonania i zespołów, jakimi kierują.
– Nowe nazwiska w konkursie, które stoją za sukcesami kolejnych marek oznaczają, iż branża rozwija się w sposób dynamiczny – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes e-Izby. – Świeże siły i pomysły jakie reprezentują te osoby pozwalają przypuszczać, iż kolejna generacja menadżerów e-commerce dochodzi do głosu. To istotny sygnał dla przyszłości e-commerce w kraju – dodaje.
Godny zauważenia jest też gwałtowny wzrost popularności kategorii „e-Commerce B2B” oraz „Innovative e-Commerce Leader” w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku 2024. Wskazuje to na rynkowe trendy i umacnia pozycję całej branży w strukturze krajowego handlu. Co ciekawe, na starcie ogromną popularność zyskała kategoria “Family e-Commerce Business” – co pokazuje siłę polskiej gospodarki cyfrowej!
Oscar goes to…
Jurorzy konkursu to eksperci i ekspertki z branży: prezesi i członkowie zarządów, którzy od lat rozwijają biznesy e-commerce. W dwuetapowym, tajnym głosowaniu (online i stacjonarne – wybór laureata Grand Prix) oceniali nie tylko efektywność biznesową, ale też osobowość lidera. Ścieżka kariery nastawiona na rozwój i postępy własne na równi z osiągami zespołu były równie istotne w ocenie, która pozostaje niejawna do 6-go czerwca, także dla samej kapituły konkursu. Wtedy e-Izba poda do wiadomości publicznej wyczekiwane wyniki.
– Zaplanowaliśmy to jako wyjątkowy wieczór, aby podkreślić znaczenie wysiłku tych ludzi dla całej branży. Na uroczystą galę zarezerwowaliśmy hotel Santa Natura Resort&Spa blisko Warszawy. To miejsce, które nada blasku temu wydarzeniu i umożliwi połączenie prestiżu nagród oraz relaksu i wyjścia z „bańki” e-commerce choć na kilka chwil – komentuje Paulina Wojczyńska, dyrektor projektów w e-Izbie. Wtedy wręczone zostaną statuetki dla najlepszych liderów i zespołów, a wszyscy nominowani otrzymają dyplomy.
Edukacja w parze z nagrodami
Tuż przed Galą konkursu Dyrektor e-Commerce Roku 2024 środowisko sklepów internetowych i producentów może skorzystać z bezpłatnej edukacji, jaką zaserwuje e-Izba 6 czerwca zapraszając na e-Izba Merchant Day. To nowa inicjatywa edukacyjno-networkingowa tej organizacji. Ma na celu edukację oraz integrację przedstawicieli sklepów internetowych z sektora MŚP i producentów z ekspertami branży e-commerce.
Podczas tego dnia e-Izba gwarantuje specjalistyczną wiedzę, podaną przez wytrawnych specjalistów e-commerce w kraju. Wykłady i warsztaty, sprofilowane pod wysondowane wcześniej potrzeby MŚP obejmą 3 sale i tematy: analizę danych e-commerce oraz sztuczną inteligencję, płatności online, integracje z marketplace i sprzedaż poprzez takie platformy.
Do dyspozycji gości są:
- 3 sale wykładowe z trzema ścieżkami tematycznymi
- wspólne przerwy kawowe i lunch w celu integracji społeczności e-commerce
- niecodzienna przestrzeń networkingowa z ogrodem, basenem, leżakami otoczona lasem na skraju Bolimowskiego Parku Krajobrazowego
- bezpłatny transport z Warszawy do Santa Natura
Partnerem Głównym Konkursu są Przelewy24.
Audytorem Konkursu jest kancelaria CK Legal – Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy.
LISTA NOMINOWANYCH 2024
KATEGORIE INDYWIDUALNE
E-COMMERCE B2B:
- Marcin Maj, Klimas
- Bartosz Pilch, SIG
- Damian Sobaszek, GT Group Tomaszek
- Piotr Truszkowski, Allegro Business
- Mateusz Waligóra, Pneumat System
BEAUTY/KOSMETYKI:
- Marcin Mielniczuk, ezebra.pl
- Bartosz Zaborowski, Ziaja
FAMILY E-COMMERCE BUSINESS:
- Dorota Bachman, TuZwierzaki.pl
- Anna Jakubiuk, TeachersConcept.pl
- Oskar Lipiński, Daag
- Magdalena Nowacka, Bolf
PRODUCER
- Oskar Lipiński, Daag
- Dagmara Ollesz-Miącz, Tatuum
- Małgorzata Szady, Kronospan Mielec
ODPOWIEDZIALNY LIDER:
- Maciej Bojczewski, Klub Zabawkowy
- Zofia Markulis, PZU S.A.
- Bartosz Pilch, SIG
SPORT/HOBBY/TURYSTYKA:
- Maciej Bojczewski, Klub Zabawkowy
- Michał Jaworski, Rainbow Tours
- Tomasz Szagdaj, Nowa Itaka
- Piotr Szałaśny, Martes Sport
LONG TERM COOPERATION:
- Magdalena Nowacka, Bolf
- Bartosz Pilch, SIG
- Tomasz Szagdaj, Nowa Itaka
- Bartosz Zaborowski, Ziaja
OMNICHANNEL:
- Mariusz Nowak, Black Red White
- Michał Pachnik, CCC
WYSOKA EFEKTYWNOŚĆ PRZY NISKIM BUDŻECIE:
- Dorota Bachman, TuZwierzaki.pl
- Mateusz Haber, Surf Inc.
- Oskar Lipiński, Daag
INNOVATIVE ECOMMERCE LEADER:
- Maciej Bojczewski, Klub Zabawkowy
- Mateusz Haber, Surf Inc.
- Mariusz Serafin, Lancerto
- Damian Sobaszek, GT Group Tomaszek
FASHION:
- Mateusz Haber, Surf Inc.
- Dagmara Ollesz-Miącz, Tatuum
- Michał Pachnik, CCC
- Mariusz Serafin, Lancerto
DOM I OGRÓD:
- Małgorzata Kaszowska, MAX KUCHNIE
- Mariusz Nowak, Black Red White
- Małgorzata Szady, Kronospan Mielec
CROSS-BORDER E-COMMERCE B2C:
- Mateusz Haber, Surf Inc.
- Dagmara Ollesz-Miącz, Tatuum
- Piotr Szałaśny, Martes Sport
KATEGORIE ZESPOŁOWE
ZESPÓŁ E-COMMERCE MARKETING B2B:
- ALLEGRO BUSINESS
- Przelewy24
ZESPÓŁ E-COMMERCE MARKETING B2C PODMIOTY ŚREDNIE:
- KUBOTA
- SORTMUND
ZESPÓŁ E-COMMERCE MARKETING B2C PODMIOTY DUŻE:
- POLSKIE LINIE LOTNICZE LOT
- Przelewy24
- RAINBOW TOURS
ZESPÓŁ E-COMMERCE SPRZEDAŻY B2C – PODMIOTY DUŻE:
- EMPIK
- POLSKIE LINIE LOTNICZE LOT
- TATUUM
ZESPÓŁ E-COMMERCE LOGISTYKA B2C – PODMIOTY DUŻE:
- EMPIK
- MODIVO