Umowę z wykonawcą wartego 1,4 mld zł zadania podpisano w maju 2024 r. Podróżni korzystać będą z siedmiu nowych i jednego zmodernizowanego przystanku. Poza tym przebudowane będą m.in. tory i sieć trakcyjna, wyremontowana zostanie mająca 1 km estakada (a także 20 innych obiektów inżynieryjnych). Będzie nowa łącznica między Poznaniem Strzeszynem a Poznaniem Piątkowo, a także lokalne centrum sterowania. Przewidziano modernizację 18 przejazdów kolejowo-drogowych.
Generalny wykonawca prac budowlanych pracuje w systemie projekt i buduj, natomiast teraz podpisano kontrakt na dostawę systemów sterowania ruchem kolejowym dla obwodnicy towarowej Poznania. Zakres umowy uwzględnia dostawę urządzeń srk na stacjach oraz w Lokalnym Centrum Sterowania Poznań Franowo, a także przebudowę urządzeń srk w Lokalnym Centrum Sterowania Poznań IV. Dodatkowo pojawią się nowe i zmodernizowane będą istniejące urządzenia liniowe, w tym blokady liniowej, jak również urządzenia na przejazdach kolejowo-drogowych.
Kontrakt podpisano z firmą Alstom, która zadanie wykona w oparciu o umowę z Krakowskimi Zakładami Automatyki S.A.
Przeczytaj także: Poznań przebuduje most nad Wartą. Jest przetarg [WIZUALIZACJE]