20 października przypada Europejski Dzień Seniora. Z tej okazji narodowy przewoźnik po raz kolejny zaprosił do wspólnej podróży osoby starsze, oferując im bilety w promocyjnej cenie. Specjalna oferta cieszyła się ogromnym zainteresowaniem i przeciągnęła niespełna 135 tys. osób po 60. roku życia.
Akcja miała na celu zwiększenie mobilności seniorów i zachęcenie ich do korzystania z transportu publicznego. Promocja obowiązywała w komunikacji krajowej, w drugiej klasie wszystkich pociągów PKP Intercity, w tym Pendolino.
Dla wielu seniorów była to okazja do odwiedzenia rodziny, znajomych lub zwiedzenia różnych zakątków Polski. Celem przewoźnika było stworzenie możliwości taniego i komfortowego przejazdu w ramach promocji.
To kolejna akcja PKP Intercity organizowana poza sezonem wzmożonych podróży, takich jak wakacje. Kilka dni wcześniej, 14 października – w Dzień Edukacji Narodowej – uczniowie, studenci i nauczyciele również mogli skorzystać z biletu za 1 zł. Wówczas sprzedano łącznie 315 tys. biletów. Z podobnej inicjatywy skorzystali pasażerowie pierwszego pociągu Pendolino do Zakopanego – 18 października bilety również kosztowały 1 zł, a specjalny kurs zapowiadał rozpoczęcie regularnych połączeń pod Tatry od 14 grudnia.
PKP Intercity zapowiada kontynuację podobnych inicjatyw promocyjnych, które mają przyciągać nowych pasażerów i zachęcać do podróżowania koleją w różnych grupach wiekowych. To naturalny krok momencie, gdy zagraniczna konkurencja tj. RegioJet i Leo Express z przytupem wkracza na polski rynek.
Fot. Adrian Hryniuk – zdjęcie poglądowe
Zobacz również:

3 tygodni temu







