PRCH Retail Awards reaguje na rynkowe trendy – nowe kategorie w konkursie

4 dni temu

Polska Rada Centrów Handlowych ogłasza nowe kategorie konkursowe w ramach PRCH Retail Awards – najbardziej prestiżowego i merytorycznego konkursu branży nieruchomości handlowych w Polsce. Tegoroczna edycja to odpowiedź na dynamicznie zmieniający się rynek i rosnącą rolę parków handlowych, które stają się coraz istotnym ogniwem krajowego handlu nowoczesnego.

W odpowiedzi na rozwój i popularność parków handlowych – zwłaszcza w miastach średniej i mniejszej wielkości oraz w otoczeniu aglomeracji – Polska Rada Centrów Handlowych zdecydowała się na zwiększenie liczby kategorii poświęconych temu formatowi. Nowe kategorie pozwolą docenić wysiłki deweloperów, zarządców i właścicieli w sposób dostosowany do specyfiki tych obiektów.

– Od lat jestem wielkim entuzjastą PRCH Retail Awards – w przeszłości miałem zaszczyt pełnić rolę jurora, a choćby przewodniczącego jury w kategoriach marketingowych. Z bliska obserwowałem, jak konkurs dynamicznie się rozwija, a poziom zgłoszeń systematycznie rośnie. Dziś, choć nieco z boku, przez cały czas kibicuję tej inicjatywie, reprezentując sektor parków handlowych. Tym bardziej cieszy mnie fakt, iż organizatorzy otwierają się na ten segment rynku, co doskonale pokazują nowe kategorie dedykowane retail parkom, szczególnie w obszarze biznesu. To dla nas szansa, by szerzej prezentować nasze projekty i dobre praktyki. Dlatego w tej edycji planujemy zgłosić rekordową liczbę aplikacji z ramienia LCP Poland, part of M Core, i gorąco zachęcam innych przedstawicieli rynku retail parków do udziału w konkursie. Naprawdę warto! – Przemysław Wardęga, PR & Marketing Director, LCP Poland, part of M Core.

Nowe i rozbudowane kategorie

W ramach kategorii dla parków handlowych uczestnicy mogą zgłaszać się m.in. w następujących obszarach:

  • Nowy park handlowy roku – dla inwestycji otwartych w 2023 i 2024 roku, z oceną m.in. rozwiązań architektonicznych, procesu deweloperskiego i wyników biznesowych po otwarciu.
  • Park handlowy roku – best performance – dla obiektów z najlepszymi parametrami ekonomicznymi i zarządczymi.
  • Przebudowa / rozbudowa / modernizacja – nowość dostosowana do działań prowadzonych w retail parkach, nagradzająca skutecznie przeprowadzone zmiany.
  • Rekomercjalizacja roku – wyróżniająca najbardziej trafne i efektywne zmiany
    w tenant mix.
  • Osiągnięcia ESG roku – dla obiektów wdrażających kompleksowe i mierzalne działania w obszarach środowiska, społecznej odpowiedzialności i ładu korporacyjnego.

Rozbudowany został również segment nagród indywidualnych, które premiują osoby mające realny wpływ na wartość, jakość i konkurencyjność obiektów handlowych:

  • Asset Manager roku – za strategie zwiększające wartość obiektów i ich wyniki biznesowe.
  • Leasing Manager roku – za skuteczność w doborze najemców, negocjacji warunków i budowaniu atrakcyjnego tenant mix.
  • Manager / dyrektor techniczny roku – za wdrażanie rozwiązań optymalizacyjnych, proekologicznych i wspierających dekarbonizację.

W każdej z tych kategorii oceniane będą konkretne efekty działań – od wzrostu NOI i OCR po poziom wynajęcia czy redukcję kosztów operacyjnych. Zgłoszenia będą weryfikowane nie tylko na podstawie formularzy, ale też w rozmowach z Jury – co podtrzymuje renomę PRCH Retail Awards jako najbardziej rzetelnego i eksperckiego konkursu branżowego w Polsce.

– Wprowadzenie nowych kategorii to naturalny krok, który odzwierciedla rozwój i dojrzałość rynku nieruchomości handlowych. Asset managerowie, leasing managerowie i dyrektorzy / managerowie techniczni odgrywają kluczową rolę w codziennym funkcjonowaniu obiektów handlowych, choć często pozostają w cieniu. Te zmiany są odpowiedzią na realne potrzeby branży – chcemy docenić profesjonalistów średniego szczebla, których decyzje mają bezpośredni wpływ na efektywność i sukces obiektów. To istotny sygnał, iż branża zauważa i nagradza kompetencje oraz zaangażowanie na każdym poziomie zarządzania – mówi Justyna Kur, Vice-President / Head of Property and Rental Management, APSYS Polska oraz Członkini Zarządu PRCH.

Zgłoszenia do tegorocznej edycji można składać do 15 lipca 2025 r. Więcej o sposobie aplikowania na: retailawards.org.pl.

PRCH Retail Awards to nie tylko konkurs. To benchmark najlepszych praktyk w sektorze retail real estate.

Redakcja Omnichannelnews.pl jest patronem medialnym PRCH Retail Awards.

Idź do oryginalnego materiału