W październiku 2025 roku polskie centra handlowe utrzymały pozytywną dynamikę wzrostu, odnotowując wzrost obrotów o 4,3 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym, przy jednoczesnej, choć niewielkiej, poprawie odwiedzalności o 0,4 proc. Najwyższe wzrosty obrotów tradycyjnie zanotowały sektor usług i gastronomia.
Polska Rada Centrów Handlowych opublikowała dane dotyczące wyników centrów handlowych za październik 2025 roku. W porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku obroty wzrosły o 4,3 proc., przy jednoczesnym wzroście odwiedzalności o 0,4 proc..
Dobra kondycja handlu
Od kwietnia br. obroty w obiektach handlowych nieprzerwanie rosną w ujęciu rocznym (r/r).
W październiku ten pozytywny trend został utrzymany – dynamika obrotów wyniosła 4,3 proc., natomiast footfall zwiększył się o 0,4 proc.. Średnia wartość wizyty w centrum wzrosła o solidne 3,8 proc.. Uwzględniając wyniki za poprzednie miesiące, rysują się wyraźne, pozytywne trendy zakupowe. Nowoczesny handel stacjonarny jest w dobrej kondycji, ciesząc się stabilnym zainteresowaniem klientów i korzystając z ich większej skłonności do wydawania.
Najwyższe wzrosty obrotów odnotowały następujące kategorie:
- Usługi (+18,8 proc.)
- Restauracje i kawiarnie (+7 proc.)
- Zdrowie i uroda (+6,8 proc.)
- Moda i akcesoria (+4,5 proc.
W ujęciu regionalnym największe wzrosty obrotów odnotowano w aglomeracjach: Katowice, Kraków, Wrocław. W skali makroregionalnej w regionach: południowym, południowo-zachodnim i północno-zachodnim.

3 godzin temu


![[RAPORT] PRCH: kolejny miesiąc wzrostu obrotów i odwiedzalności](https://retailnet.pl/wp-content/uploads/2025/12/galeria-1200-x-675-px.jpg)



![Amerykańska marka GAP buduje fundament pod długoterminową ekspansję w Polsce [WYWIAD]](https://omnichannelnews.pl/wp-content/uploads/2025/10/gap-sklep.jpg)
