Spółka Answear.com w I kw. 2025 r. znacznie poprawiła swoją rentowność oraz kontynuowała powrót na trajektorię wzrostu przychodów, podtrzymując miano jednego z najszybciej rosnących fashion e-commerce w Europie. Przychody wzrosły do 353 mln zł, co oznacza wzrost o 22 proc. rdr. Marża brutto wzrosła o 24 proc. rdr. do 140 mln zł. Z kolei EBITDA zwiększyła się o 230 proc. rdr. i osiągnęła poziom 10 mln zł.
– Jesteśmy zadowoleni z wyników za pierwszy kwartał 2025 roku. Wzrost EBITDA pokazuje, iż konsekwentna praca nad poprawą rentowności oraz optymalizacją kosztów przynosi wymierne efekty. Co równie istotne, nie zapominamy o wzroście przychodów – wróciliśmy na trwałą trajektorię rozwoju. Nasze wyniki pokazują, iż strategia premiumizacji działa, a my skutecznie uciekamy do przodu konkurencji. W kolejnych kwartałach zamierzamy kontynuować ten kierunek, wierząc, iż efekty naszych działań będą jeszcze bardziej widoczne w naszych wynikach – komentuje Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.
Najszybciej rosnąca spółka fashion e-commerce w Europie
W I kw. 2025 r. dynamika przychodów ze sprzedaży wyniosła 22,2 proc. rdr., przewyższając wynik za cały 2024 rok i zbliżając się do bardzo mocnego sprzedażowo IV kw. 2024 r. Dzięki dynamicznym wzrostom Answear.com umacnia swoją pozycję jako najszybciej rosnąca spółka fashion e-commerce w Europie.
W I kw. 2025 r. rentowność spółki również istotnie się poprawiła. W wyniku racjonalizacji wydatków marketingowych, które – po okresie istotnych inwestycji w zeszłym roku, niezbędnych dla skutecznej transformacji biznesu w kierunku segmentu premium – dostosowano do obecnej fazy rozwoju. W kolejnych okresach Answear.com planuje utrzymać dyscyplinę kosztową w obszarze marketingu. W zakresie kosztów spadł również wskaźnik kosztów logistycznych – z 14,0 proc. do 13,3 proc. – mimo wzrostu minimalnego wynagrodzenia od 1 stycznia. Jest to efekt strategii premiumizacji oferty, zwiększenia średniej wartości zamówienia przy jednoczesnym ograniczeniu liczby sztuk w koszyku, co korzystnie wpływa na koszty operacyjne. W wyniku tych działań EBITDA Answear.com wzrosła ponad 3-krotnie do 10 mln zł. Marża brutto wyniosła 39,6 proc., notując wzrost o 0,8 p.p. rdr.
– Wszystko wskazuje na to, iż jesteśmy na adekwatnej drodze do realizacji założonych celów. Pierwszy kwartał był dla nas udany, choć warto pamiętać, iż to tradycyjnie spokojny okres w naszej branży, zdominowany przez wyprzedaże. Z optymizmem obserwujemy drugi kwartał, który sezonowo należy do najmocniejszych – sprzyja mu dobra sprzedaż sneakersów oraz nowej kolekcji wiosna–lato – mówi Jacek Dziaduś, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych Answear.com.

Więcej klientów w concept store PRM
W minionym kwartale bardzo dobre wyniki odnotował również PRM – przychody wzrosły o 57 proc. rdr., a EBITDA osiągnęła dodatni poziom 0,9 mln zł. To rezultat konsekwentnej pracy nad udoskonaleniem oferty oraz skutecznej optymalizacji działań marketingowych. Ruch w concept store PRM znacząco się zwiększył, a wyniki sprzedażowe przekroczyły założone plany.
W minionym kwartale do oferty Answear.com oraz PRM dołączyły m.in. poniższe marki: BALLY. ERMANNO SCERVINO, FARM RIO, MISSONI, ISABELLE BLANCHE, RAG & BONE, Off-White, Max Mara, Autry.