Prezes OKNOPLAST dla magazynu Forbes

1 miesiąc temu

W ostatnim numerze magazynu Forbes prezes Mikołaj Placek wypowiada się na temat aktualnej sytuacji na polskim i europejskich rynkach stolarki okiennej. Prezes dzieli się historią transformacji firmy z lokalnego producenta okien w europejskiego lidera.

Mikołaj Placek podkreśla, iż kluczowym elementem sukcesu było nieustanne dążenie do doskonałości i wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Firma nie tylko regularnie podnosi standardy w branży, ale także ciągle inwestuje znaczące środki w badania i rozwój. Dzięki temu OKNOPLAST jest w tej chwili w stanie konkurować z największymi europejskimi markami i eksportować swoje produkty do 21krajów.

W artykule prezes wspomina swoje początki na stanowiskach produkcyjnych oraz czas, kiedy OKNOPLAST dopiero raczkował na zachodnich rynkach. Wspomina, iż debiut na rynkach zagranicznych był bardzo trudny. Na początku zagranicznej działalności, produkty polskich marek były postrzegane na Zachodzie jako niskiej jakości. Niemieckie czy francuskie firmy patrzyły na polskich przedsiębiorców z rezerwą, a budowanie zaufania i renomy wymagało wiele wysiłku i determinacji. Firma musiała nie tylko udowodnić jakość swoich produktów, ale także przełamać uprzedzenia i stereotypy dotyczące polskich wyrobów. Dzięki konsekwentnym inwestycjom w najwyższe standardy i innowacje, OKNOPLAST zdołał zmienić ten wizerunek.

“Podeszliśmy do sprawy ambicjonalnie. Chcieliśmy pokazać Europie, iż polskie firmy są w stanie zdobywać rynki zachodnioeuropejskie (…). Początki nie były łatwe, polskie produkty w Europie Zachodniej nie były postrzegane jako dużo lepsze od chińskich. Zajęło nam trochę czasu, aby przekonać do siebie zachodnich klientów.”

wspomina prezes Mikołaj Placek

Prezes OKNOPLAST widzi ogromny potencjał w dalszej ekspansji, zarówno na rynkach europejskich, jak i poza kontynentem. Zaznacza, iż sukces na arenie międzynarodowej wymaga nie tylko wysokiej jakości produktów, ale także elastyczności i umiejętności dostosowywania się do zmieniających się potrzeb klientów. OKNOPLAST, dzięki strategicznym decyzjom i ciężkiej pracy, zdobył zaufanie klientów i stał się jednym z liderów w branży okiennej.

Idź do oryginalnego materiału