Zmiany w portfolio produktowym to element procesu repozycjonowania marek Generali i Proama
Generali zdecydowało się na przemodelowanie należącej do niego marki Proama. Z portfolio produktowego Proamy znika ubezpieczenie podróży i ubezpieczenie NNW (dla dorosłych i dzieci). A w linii komunikacyjnej pojawia się nowy produkt: AC Mini.
Przeczytajcie także: Artur Borowiński zostanie nowym prezesem Ergo Hestii
W ramach AC Mini ubezpieczyciel zapewnia ochronę pojazdu w razie jego kradzieży oraz w razie szkód spowodowanych przez żywioły i zwierzęta. W przeciwieństwie do tradycyjnego autocasco w zakresie ochrony nie znajdują się natomiast szkody w ubezpieczonym pojeździe spowodowane przez właściciela, np. otarcie karoserii swojego auta.
AC Mini dostępne jest w trzech wariantach: kosztorysowym (odszkodowanie wypłacane jest na podstawie wyceny, a klient dostaje gotówkę), AC Mini Warsztat (ubezpieczyciel opłaca naprawę pojazdu we wskazanym przez siebie warsztacie, w tym w modelu door to door) oraz AC Mini ASO (zapewniające możliwość likwidacji szkody w dowolnym warsztacie, wybranym przez klienta). Do polisy można dodać np. ochronę szyb, ochronę rzeczy osobistych znajdujących się w pojeździe (np. telefon, laptop, tablet), a także assistance, zapewniające pomoc na drodze. Co ciekawe, do assistance komunikacyjnego dołączone jest assistance rowerowe, gwarantujące wsparcie dla klienta i jego bliskich w razie awarii lub uszkodzenia roweru.
Przeczytajcie także: Warta wprowadza płatności cykliczne z karty
W ramach repozycjonowania swoich marek Generali postanowiło w przypadku Proamy postawić na prostotę i nowoczesność. Potwierdzeniem tego zamysłu jest rezygnacja z pobocznych dla marki linii produktowych, jakimi są ubezpieczenia podróżne czy NNW niekomunikacyjne, a skupienie się na ofercie ubezpieczeń komunikacyjnych. Jak na razie zmiany nie dotykają ubezpieczeń mieszkaniowych.
Spośród głównych ubezpieczycieli działających na rynku znaczna część wykorzystuje przynajmniej dwa brandy. Marka podstawowa jest zwykle mocniej promowana, kierowana do klientów bardziej wymagających. Natomiast alternatywą dla klientów, dla których głównym wyznacznikiem jest cena, są bliźniacze, tańsze i mniej promowane marki, częściej pojawiające się np. w porównywarkach ubezpieczeń niż podstawowe marki z danej grupy. Jak się zdaje, Generali postanowiło jeszcze mocniej uwypuklić zróżnicowanie swoich dwóch brandów: z główną marką wszechstronnie odpowiadającą na potrzeby z jednej strony, a z drugiej – z optymalizacją, skupieniem się na głównych liniach produktowych i prostotą w Proamie.