Od wczorajszej nocy w serwisie Downdetector masowo przybywało zgłoszeń o problemach klientów PKO BP. Instytucja odniosła się do informacji klientów.
Awaria w PKO BP
Problemy zgłaszane przez użytkowników bankowości elektronicznej zaczęły napływać do serwisu Downdetector.pl już w nocy 6 sierpnia. Wśród zgłoszeń dominowały te dotyczące problemów z zalogowaniem się do aplikacji IKO i bankowości internetowej. Utrudnienia utrzymywały się także w porannych godzinach 7 sierpnia. Internauci komunikowali o nich również w internetowych profilach banku na portalach społecznościowych.
Odpowiedź banku
Do tego typu informacji przekazywanych za pośrednictwem portalu X odniósł się PKO BP. Po godzinie 12:00 na koncie instytucji pojawił się komunikat. Bank potwierdził w nim wcześniejsze występowanie losowych utrudnień w logowaniu użytkowników do systemów bankowości elektronicznej. Zapewnił także, iż w tej chwili wszystkie systemy działają w sposób poprawny i przeprosił za utrudnienia.
Początek sierpnia nie jest najłatwiejszym czasem dla klientów PKO BP. Przypomnijmy, iż niedawno informowaliśmy o nietypowej awarii w banku. W wyniku błędu systemowego z kont części klientów biznesowych pobrane zostały prowizje w kwotach przekraczających miliard złotych. Pozostaje wierzyć, iż limit utrudnień występujących w najbliższym czasie został dla klientów PKO BP wyczerpany.