Problemy SkyCash. Spółka zawiesiła kampanię crowdfundingową i emisję nowych akcji

2 lat temu

Z nieoficjalnych informacji cashless.pl wynika, iż emisja SkyCash została wstrzymana w wyniku interwencji Komisji Nadzoru Finansowego

Jak doniósł jeden z czytelników cashless.pl, operator aplikacji SkyCash zawiesił ogłoszoną na początku września swoją drugą kampanię crowdfundingową i emisję nowych akcji. I rzeczywiście informacje na temat oferty zniknęły ze strony internetowej SkyCash. Brakuje jakiegokolwiek komunikatu na temat przyczyn. Natomiast z informacji z nieoficjalnych źródeł cashless.pl wynika, iż zawieszenie emisji to efekt interwencji Komisji Nadzoru Finansowego. Poprosiłem o komentarz w tej sprawie biuro prasowe spółki. jeżeli otrzymam odpowiedź, zaktualizuję ten bądź napiszę nowy tekst.

Przeczytajcie także: Zmiany w zarządzie spółki SkyCash

Przypomnę, iż najnowszą kampanię crowdfundingową SkyCash ogłosił na początku września. W jej ramach chciał pozyskać 4,125 mln zł. Pieniądze miały pozwolić na realizację ambitnego planu przyspieszenia rozwoju aplikacji, w tym opracowanie usługi wykorzystującej sztuczną inteligencję, która miała pomagać w znalezieniu wolnego miejsca parkingowego w centrach miast. SkyCash chciał też przeznaczyć pozyskane od inwestorów środki na przygotowanie się do wejścia na giełdę NewConnect.

Co ciekawe, w dokumencie informacyjnym na temat nowej emisji akcji pojawił się także zapis o ryzyku cofnięcia przez KNF, będącej w rękach SkyCash, licencji krajowej instytucji płatniczej. Przyczyną może być niedobór kapitału w wartości wymaganej przez przepisy prawa. Z naszych informacji wynika, iż spółce może brakować choćby 3 mln zł. Kampania crowdfundingowa miała więc także posłużyć zasypaniu tej dziury.

Przeczytajcie także: SkyCash ogłosił drugą kampanię crowdfundingową

Ogłoszona kilka tygodni temu kampania crowdfundingowa jest drugą w historii SkyCash. Poprzednią, zakończoną wiosną ubiegłego roku, spółka okrzyknęła dużym sukcesem. Spółce nie udało się zebrać planowanej kwoty (4,2 mln zł), bo ostatecznie pozyskała 2,9 mln zł. Jednak w kampanii wzięło udział rekordowo dużo inwestorów – ponad 6 tys., czyli więcej niż we wszystkich pozostałych emisjach crowdfundingowych w Polsce w I kw. 2021 r.

Idź do oryginalnego materiału