Apple stanęło w obliczu istotnych wyzwań produkcyjnych związanych z nowym zestawem słuchawkowym do mieszanej rzeczywistości, Vision Pro. W środę pojawiła się informacja, iż produkcja tego innowacyjnego urządzenia gwałtownie spadła od początku lata, a obecna wersja Vision Pro może przestać być wytwarzana do końca roku. Źródła bliskie łańcuchowi dostaw potwierdzają te doniesienia, wskazując na problemy z produkcją kluczowych komponentów.
Spadająca sprzedaż i rosnąca konkurencja
Vision Pro, zaprezentowane w lutym tego roku, początkowo wzbudziło duże zainteresowanie, jednak wysoka cena zestawu – około 3500 USD – gwałtownie zaczęła odstraszać klientów. Rynek headsetów do rzeczywistości mieszanej jest coraz bardziej konkurencyjny, a Meta Platforms z tańszymi urządzeniami, takimi jak Meta Quest 3, sprzedawanymi za około 500 USD, gwałtownie zdobywa popularność wśród konsumentów.
Z raportu wynika, iż dotychczas trzej główni dostawcy Vision Pro wyprodukowali komponenty pozwalające na złożenie od 500 000 do 600 000 egzemplarzy zestawu. Jeden z pracowników jednej z fabryk potwierdził jednak, iż produkcja komponentów została zawieszona już w maju tego roku.
Redukcja zamówień i plany na przyszłość
Apple również zmniejszyło zamówienia na montaż gotowych urządzeń. Firma Luxshare, odpowiedzialna za składanie Vision Pro, została poinformowana przez Apple, iż produkcja zestawów może zostać ograniczona w listopadzie. Apple nie udzieliło jak dotąd oficjalnego komentarza w tej sprawie.
Problemy te mogą wpłynąć na dalsze plany firmy dotyczące rozwoju technologii rzeczywistości rozszerzonej i mieszanej. Już w czerwcu pojawiły się doniesienia, iż Apple pracuje nad tańszą wersją Vision Pro, której premiera jest przewidywana na 2025 rok. Tańszy model miałby oferować mniej zaawansowane funkcje, co mogłoby pomóc firmie przyciągnąć szerszą grupę odbiorców.
Innowacje w trudnym momencie
Vision Pro miało być jednym z kluczowych produktów Apple, mających przyciągnąć nowych klientów i ożywić popyt w czasie, gdy firma stara się zintegrować sztuczną inteligencję z innymi swoimi urządzeniami, w tym z iPhone’ami. Apple ściga się z innymi gigantami technologicznymi, by zaoferować użytkownikom najnowsze rozwiązania AI, co dodatkowo zwiększa presję na sukces produktów takich jak Vision Pro.