Miliony Polaków oszczędzają miliardy złotych dzięki milionom kart Moja Biedronka. Biedronka konsekwentnie, jak nikt inny, dba o zasobność polskich rodzin. Mają one w portfelach już ponad 17 milionów kart Moja Biedronka, a na telefonach ponad dziewięciu milionów osób działa aplikacja powiązana z kartą.
W ostatnich 8 miesiącach liczba ofert promocyjnych sieci, oferowanych posiadaczom karty i użytkownikom aplikacji wzrosła o ponad 90 proc. Dzięki temu miliony klientów zaoszczędziły na zakupach w Biedronce ponad 8 mld zł.
Program lojalnościowy sieci jest nie tylko największy w Polsce, ale daje również najwięcej korzyści. Każdego dnia, od poniedziałku do soboty, a także w niedziele handlowe, sklepy sieci Biedronka na terenie całego kraju odwiedza ponad 5 mln klientów, w większości użytkowników karty Moja Biedronka. W sieci Biedronka nie ma dnia, w którym nie byłoby setek produktów oferowanych klientom w ramach promocji i upustów cenowych. Nie dziwi zatem fakt, iż rośnie nie tylko liczba osób mających pod ręką tę istotną kartę, bo daje ona liczne korzyści, ale i liczba transakcji w sklepach dokonywanych przez jej użyciu.
Przykładowo w lipcu 2022 roku klienci kupowali swoje ulubione produkty w Biedronce używając karty MB aż 85 mln razy. Ale to jeszcze nic, bo w lipcu br. takich zakupów było już 101,5 mln, a w sierpniu br. już prawie 103 mln. W 2023 roku nie było miesiąca w porównaniu z rokiem poprzednim, aby sieć Biedronka nie odnotowała wzrostów między 10 a 20 proc. w liczbie transakcji zawieranych przez klientów w oparciu o kartę lojalnościową. Ogółem od stycznia 2022 r. klienci użyli karty Moja Biedronka ponad 1,8 mld razy! Żaden innych program lojalnościowy w Polsce nie cieszy się taką popularnością.
Moja Biedronka zyskuje na popularności
O ile transakcje w 2022 roku przyniosły użytkownikom kart oszczędności warte około 7,7 mld zł to tylko w okresie od stycznia do końca sierpnia br. w ich portfelach dzięki Mojej Biedronce pozostało aż 8 mld zł, co daje imponujący wynik niemal 16 mld zł oszczędności w nieco ponad półtora roku. O ile od początku 2022 roku do marca 2023 roku miesięczne oszczędności na zakupach dla wszystkich klientów sieci wynosiły średnio około 600 mln zł, tak już od kwietnia br. sięgają one około 1,1 mld zł. Było to możliwe dzięki niemal dwukrotnie większej w roku obecnym niż w ubiegłym liczbie produktów w promocyjnych, obniżonych cenach, oferowanych na co dzień w Biedronce.
– Naszym celem jest satysfakcja klientów każdego dnia. Walczymy o nią bardzo konkretnie – oferując produkty w możliwie najniższych cenach. Cieszymy się, iż ta strategia odpowiada polskim rodzinom, co widać po rosnącej liczbie klientów regularnie używających karty Moja Biedronka i aplikacji w telefonach a także po wzrostach liczby transakcji w sklepach dokonywanych przy użyciu obydwu tych narzędzi – mówi Marek Złakowski, dyrektor ds. rozwoju relacji z klientem i cyfryzacji w sieci Biedronka
Dodatkowo, aby oferować stale niskie ceny i uławiać Polakom oszczędzanie na zakupach, na początku br. Biedronka uruchomiła podwójny shakeomat, specjalne narzędzie w aplikacji mobilnej, za pomocą którego jej użytkownicy nie raz, jak wcześniej, ale dwa razy dziennie otrzymują spersonalizowane oferty na konkretne produkty w wyjątkowych cenach. Dzięki shakeomatowi każdego tygodnia oszczędzają 7,9 mln zł, które wydaliby gdyby nie korzystali z aplikacji.
Popularność programu lojalnościowego sieci Biedronka wykracza już poza granice Polski. Karta MB cieszy się dużą i stale rosnącą popularnością wśród cudzoziemców. Korzysta z niej regularnie, robiąc zakupy w Biedronce, ponad 270 tys. Czechów, ponad 90 tys. Ukraińców, ponad 50 tys. Litwinów, ponad 49 tys. Niemców i ponad 47 tys. Słowaków. Zagraniczni klienci sięgają równie często po wysokiej jakości produkty żywnościowe, jak i po artykuły gospodarstwa domowego oferowane w sklepach sieci Biedronka.