Spotware, firma będąca autorem platformy cTrader, dostrzegła potencjał jakim jest prop trading. Coraz większe zainteresowanie tym sektorem ze strony brokerów, jak i nowo powstałe firmy, sprawiły, iż w tempie ekspresowym została przygotowana zupełnie nowa usługa, która pozwala wystartować z działalnością prop tradingową w zaledwie 2 tygodnie. Ile to kosztuje? Szczegóły poniżej.
Czym jest prop trading
Dla niewtajemniczonych, kilka słów wstępu o tym, czym jest prop trading. W jak największym skrócie: jest to model współpracy pomiędzy traderem a firmą prop, gdzie trader zapewnia swoje umiejętności, a firma prop tradingowa całe zaplecze techniczne oraz kapitał. Trader handlując na rachunku należącym do firmy, ma szansę otrzymania udziału w zyskach, wynoszącego najczęściej 60-80%. Są jednak pewne warunki – musi trzymać się on określonych progów ryzyka, a kapitał dostępny do handlu jest zwiększany stopniowo, w zależności od osiąganych wyników. Najczęściej formą selekcji jest udział w tzw. wyzwaniu inwestycyjnym, które odbywa się na koncie demo. Udział w nim wiąże się z uiszczeniem opłaty (jednorazowo za jedno podejście). W przypadku spełnienia kryteriów, następuje rozpoczęcie współpracy. W innym scenariuszu opłata przepada.
SPRAWDŹ: Firmy proptradingowe – Zestawienie najlepszych ofert
Prop trading w trendzie wzrostowym
Konta fundowane oferowane przez firmy prop tradingowe zyskują mocno na popularności w ciągu ostatniego roku. Dzięki takiemu rozwiązaniu, traderzy detaliczni mogą małym kosztem uzyskać dostęp do dużych funduszy (o ile są skuteczni), a firma prop tradingowa może pomnożyć swój kapitał, pozyskując zdolnych traderów. Oczywiście, dodatkowy zysk może stanowić przychód ze sprzedanych wyzwań.
Mimo kilku skandali i nadchodzących regulacji tej branży w Europie, nowe propy wyrastają jak grzyby po deszczu. Skoro jest popyt, pojawia się też podaż. I w tym miejscu do akcji wkracza Spotware ze swoją nową usługą, oferując kompleksowe rozwiązania do rozpoczęcia tego typu biznesu. Jak wygląda współpraca?
Prop trading na cTrader od 6 000 EUR miesięcznie
Spotware stworzyło rozwiązanie dla „leniwych”. Firma reklamuje się, iż w ciągu 2 tygodni jest w stanie przygotować całe zaplecze techniczne, pozwalające uruchomić nowy biznes prop tradingowy. Jedyne czym musi się zająć klient, to marketing. Spotware oferuje:
- dostęp do platformy cTrader,
- dostęp do kwotowań,
- integracja z systemem CRM (zarządzanie relacjami z klientami),
- przygotowanie zestawu narzędzi do konfiguracji wyzwań.
Cały pakiet oferowany jest za kwotę 6 000 EUR miesięcznie. Dużo? Mało? Biorąc pod uwagę, iż to lwia część kosztów, które na samym początku musi pokryć przedsiębiorca, wydaje się to stosunkowo niedużo. Warto także pamiętać, iż branża prop tradingowa (póki co) nie podlega żadnym regulacjom, dzięki czemu rozpoczęcie tego typu biznesu jest dużo bardziej proste niż w przypadku założenia własnego brokera Forex/CFD.
Czy zatem czeka nas (jeszcze większy) zalew firm prop tradingowych? Prawdopodobnie tak. Póki nie powstaną regulacje, które wymuszą na firmach pewnych standardów oraz spełnienia szeregu warunków formalnych, można przypuszczać, iż propy będą toczyć naprawdę zaciekłą walkę o klientów i rywalizować z gwałtownie powiększającą się konkurencją.