Provident Polska stawia na nowy wygląd kart kredytowych. Nowoczesny projekt graficzny utrzymany jest w charakterystycznych kolorach marki. Firma kładzie również nacisk na zwiększenie ich funkcjonalności, większe bezpieczeństwo i zgodność z wymogami ustawy o dostępności.
Nowością w wyglądzie kart Provident jest pionowy układ, który łączy nowy wygląd z praktycznym użytkowaniem. W ramach odświeżonej szaty graficznej, został wprowadzony także system wizualnego rozróżniania kart w zależności od kanału sprzedaży – niebieska Provi Sm@rt i zielona Provi Smart agent. Ma to na celu ułatwienie klientom jasnego powiązania produktu z odpowiednim kanałem dystrybucji – cyfrowym lub za pośrednictwem doradcy.
Jedną ze zmian jest wprowadzenie tzw. blind notch, czyli specjalnego wycięcia na krótszym boku karty płatniczej, które ma ułatwić osobom niedowidzącym i niewidomym intuicyjne włożenie jej do bankomatów i terminali. Ponadto dla zwiększenia bezpieczeństwa, jak i estetyki, wszystkie dane karty zostały przeniesione na jej rewers, a miejsce na podpis zniknęło, co jest zgodne z najnowszymi trendami w branży płatniczej.
Od listopada 2024 roku, dzięki otrzymaniu licencji Krajowej Instytucji Płatniczej (KIP) od Komisji Nadzoru Finansowego, Provident Polska aktywnie rozwija segment kart kredytowych, czego przykładem jest wprowadzenie nowej linii produktów.
– W niespełna 3 lata wydaliśmy około 240 tysięcy kart kredytowych. w tej chwili odpowiadają one już za połowę bilansu Providenta, a ich udział przez cały czas dynamicznie rośnie. W perspektywie najbliższych trzech lat przewidujemy, iż ta kategoria produktów osiągnie choćby 75 proc. całego bilansu firmy – mówi Marcin Kamiński Dyrektor Departamentu Kart Płatniczych Provident Polska
Jak czytamy w komunikacie prasowym, wszystkie działania Providenta dyktowane są troską o komfort i bezpieczeństwo klientów
/WB