Przebudowa stacji Gliwice Łabędy – dwa lepsze wiadukty kolejowe

2 tygodni temu

Na stacji Gliwice Łabędy zmieni się układ torowy. Będzie przystosowany do obsługi pociągów pasażerskich i towarowych (do 750 m długości). Powstaną trzy perony i nowy przystanek w rejonie estakady Jana Heweliusza na osiedlu Kopernika.

Z zadaniem wiążą się roboty mostowe. Wiadukt kolejowy przy ul. Staromiejskiej zostanie poszerzony. Schodami i windą będzie można z niego dostać się na peron nr 1 stacji. Z kolei wiadukt w rejonie ulic Strzelców Bytomskich i Głównej czeka rozbiórka, zastąpi go nowa konstrukcja przebiegająca nad ul. Strzelców Bytomskich. Pod wiaduktem znajdzie się dojście do peronów 2 i 3. Tu także będą winda i schody.

Pod obiektem zaplanowano czterowlotowe rondo turbinowe zbierające ruch z ulic Przyszowskiej, Staromiejskiej, Strzelców Bytomskich i Głównej.

Zniknie przejazd kolejowo-drogowy na przedłużeniu ul. Wolności. Nowy układ drogowy zostanie dostosowany do przebudowanej stacji i poszerzonego wiaduktu. Przewidziano zatoki autobusowe, parkingi park&ride oraz bike&ride, a także ciąg pieszo-rowerowy (80 m) i droga dla rowerów (800 m).

Inwestycję miejską nadzoruje Zarząd Dróg Miejskich w Gliwicach. Szacowany koszt to 80 mln zł. Na realizację zadania będą 42 miesiące od podpisania kontraktu.

PKP PLK do 2028 r. zamierza wybudować przystanek Gliwice Kopernik w rejonie estakady Jana Heweliusza. Zapewnione zostanie dojście do 200-metrowych peronów. Miasto wykona tam infrastrukturę towarzyszącą, jak np. parkingi. W sąsiedztwie stacji powstanie skwer miejski.

Przeczytaj także: Rail Baltica – otwarto dwa wiadukty nad linią Czyżew–Białystok

Idź do oryginalnego materiału