Przegląd informacji z sektora FMCG

12 godzin temu

Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora dóbr szybkozbywalnych (FMCG) z okresu 10-14 listopada.

HANDEL I DYSTRYBUCJA

Branża handlowa: W sektorze handlowym 21% przedsiębiorców prognozuje wzrost sprzedaży w IV kwartale br. (kwartał wcześniej było to 6%), a jej spadek zaledwie 1% (wobec 24% w III kw. br.), wynika z Barometru EFL. Autorzy badania podkreślają, iż przewaga optymistów sprzedażowych nad pesymistami pojawiła się pierwszy raz od wielu lat. „O ile w poprzednich kwartałach handel odnotowywał najniższe wyniki wśród 6 badanych sektorów przez EFL, o tyle w IV kwartale br. mamy do czynienia z przeciwną sytuacją. Wartość Barometru EFL dla firm handlowych na IV kwartał br. wyniosła 54,9 pkt, o 6,6 pkt więcej niż kwartał wcześniej. Jest to najwyższy wynik wśród wszystkich sektorów (obok budownictwa, produkcji, TSL, HoReCa i usług)” – czytamy w komunikacie.

ROZWÓJ BIZNESU

Allegro/PKO BP: PKO Bank Polski (PKO BP) i Allegro rozpoczynają współpracę i uruchamiają wspólne usługi Klik i Kapitał. Chcą pozyskać min. 2 mln użytkowników Klika, 1 mln nowych dla banku z tej usługi i min. 20 tys. merchantów do usługi Kapitał i 1,5 mld zł podstawowego finansowania, poinformował prezes PKO BP Szymon Midera. „Jeżeli chodzi o usługę kliencką, czyli zintegrowaną płatność z rachunkiem bankowym Klik, chcemy pozyskać minimum 2 mln użytkowników tej usługi i minimum 1 mln nowych dla banku. o ile chodzi o usługę finansowania merchantów, nasze cele idą w stronę minimum 20 tys. pozyskanych merchantów i 1,5 mld zł podstawowego finansowania” – powiedział Midera podczas konferencji prasowej.

SPIE/Żabka: SPIE Building Solutions z Grupy SPIE podpisał z siecią sklepów Żabka umowę na czas nieokreślony, która obejmuje kompleksowe wsparcie techniczne i usługi serwisowe dla ponad 3 000 sklepów spożywczych w trzech województwach, podała SPIE. SPIE Building Solutions będzie odpowiedzialne za obsługę zgłoszeń serwisowych, przeprowadzanie napraw oraz konserwację techniczną urządzeń i obiektów sklepowych. Działania, prowadzone na terenie województw mazowieckiego, łódzkiego i świętokrzyskiego, mają na celu zapewnienie płynnego i nieprzerwanego funkcjonowania ponad 3 000 sklepów, podano.

Kaufland: Nawiązał współpracę z platformą Glovo i od 14 listopada oficjalnie uruchomił nową funkcjonalność. Na razie usługa dostępna jest w Krakowie. Kaufland planuje rozwijać partnerstwo z Glovo, żeby umożliwić dostawy ze swoich sklepów szerokiemu gronu klientów. Kolejnym miastem, w którym zostanie uruchomiona usługa, będzie Warszawa.

Grupa Empik: Rozwija jedną z największych baz danych o zachowaniach klientów we wszystkich swoich kanałach, zarówno online i offline. Dzięki inwestycji w rozwój własnych algorytmów i zaawansowaną analitykę danych oraz współpracy z Synerise, firma zrealizowała w ciągu roku miliard spersonalizowanych kampanii marketingowych. Wśród wdrożonych w ostatnim czasie rozwiązań znalazły się wypracowane przez wewnętrzny zespół data science m.in. algorytmy optymalizujące asortyment w salonach z wykorzystaniem predykcji popytu i segmentacji sklepów na podstawie geolokalizowanych preferencji zakupowych klientów, narzędzia wspierające decyzje o lokalizacji nowych salonów oraz modele prognostyczne wykorzystywane w ramach zarządzania przestrzenią magazynową i usprawnień w łańcuchu dostaw. Dzięki tym działaniom Empik nie tylko usprawnił operacyjne procesy, ale również zwiększył efektywność zarządzania ofertą i dostępnością produktów w różnych kanałach sprzedaży. „Sztuczna inteligencja oraz zaawansowana analiza informacji o klientach Empiku daje nam głębokie zrozumienie zachowań konsumenckich, a dzięki temu również pozwala na precyzyjne dopasowanie ofert. To co nasi klienci widzą w aplikacji czy na stronie internetowej jest dopasowane do ich preferencji i zainteresowań. Również to jakie książki znajdują się na półkach w lokalnym salonie Empiku jest wynikiem analizy preferencji przez sztuczną inteligencję oraz wczesnego identyfikowania trendów. Dzięki połączeniu naszych kompetencji i dostępnych na rynku technologii mamy możliwość jeszcze skuteczniej dopasowywać ofertę i dbać o indywidualne doświadczenia zakupowe każdego klienta” – skomentowała prezeska Grupy Empik Ewa Szmidt, cytowana w komunikacie.

Mazop Group: Zwiększył skonsolidowane przychody ze sprzedaży o 20% r/r do 33,5 mln zł po trzech kwartałach br. Od stycznia do września EBITDA wzrosła o ponad 110% do 2,9 mln zł, a zysk netto wyniósł 0,45 mln zł w porównaniu z 0,9 mln zł straty rok wcześniej. Spółka prowadzi w tej chwili intensywne działania produkcyjne i sprzedażowe w IV kwartale, który historycznie stanowi najmocniejszy okres w branży opakowań.

PRODUKTY, WYDARZENIA, ESG

Intermarche: Kaucja.pl – Krajowy System Kaucyjny oraz sieć Intermarché, będąca częścią Grupy Muszkieterów, rozpoczęły współpracę w zakresie wdrożenia systemu kaucyjnego w sklepach sieci. Kaucja.pl odpowiada za wdrożenie infrastruktury, systemów informatycznych, logistykę odbioru opakowań oraz rozliczanie kaucji. Celem projektu jest ułatwienie klientom zwrotu opakowań – butelek PET, szklanych butelek wielokrotnego użytku oraz puszek metalowych po napojach – i sprawne odzyskiwanie należnej kaucji.

Żabka: Wnioski z badania Work War Z pokazują, iż młodzi szukają równowagi między bezpieczeństwem, a niezależnością. Raport Work War Z, zrealizowany przez Enpulse i specjalistów z SGH we współpracy z kilkunastoma uczelniami, pokazuje, iż 16% przedstawicieli Pokolenia Z w Polsce preferuje prowadzenie własnej działalności gospodarczej. Wśród tej grupy dominują osoby studiujące – aż 21% z nich deklaruje chęć otwarcia firmy jeszcze przed rozpoczęciem kariery zawodowej. Mimo rosnących aspiracji, ponad 70% badanych wskazuje, iż preferuje klasyczną umowę o pracę, która daje poczucie stabilności i bezpieczeństwa. Z kolei 47% respondentów jako najważniejsze kryterium pracy podaje wysokość wynagrodzenia, a 30% – atmosferę w zespole.

RTV Euro AGD: Po otwarciu w październiku czterech nowych sklepów (Police, Dąbrowa Górnicza, Skierniewice i Lubartów) sieć
zwiększyła liczbę sklepów do 350 w Polsce, a w najbliższych tygodniach planuje otwarcia trzech nowych placówek: w Jaworze, Ciechanowie i Końskich.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału