Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora TMT z okresu 10-14 listopada.
BIZNES I FINANSE: RYNEK
Cyberbezpieczeństwo: Najnowszy raport Cisco Talos Incident Response za III kwartał 2025 roku ujawnia istotne zmiany w krajobrazie cyberzagrożeń. Po raz pierwszy od rozpoczęcia analiz sektor publiczny stał się najczęstszym celem cyberataków. Jednocześnie odnotowano gwałtowny wzrost incydentów związanych z aplikacjami publicznymi, w tym ataków wykorzystujących świeżo ujawnione luki w systemie Microsoft SharePoint. Ransomware przez cały czas pozostaje poważnym zagrożeniem, w III kwartale 2025 roku stanowił około 20% wszystkich incydentów. Talos zidentyfikował także nowe odmiany, takie jak Warlock, Babuk i Kraken. Eksperci Talos podkreślają, iż szybkie wdrażanie poprawek, odpowiednia segmentacja sieci oraz monitorowanie aktywności logowań pozostają najważniejsze w ochronie organizacji przed rosnącym zagrożeniem.
E-commerce: Bain & Company opisał zmiany, jakie zachodzą w handlu i płatnościach pod wpływem rozwoju sztucznej inteligencji – szczególnie agentów AI, którzy mogą autonomicznie dokonywać zakupów w imieniu konsumentów. Zaufanie jest kluczową barierą – większość konsumentów nie czuje się komfortowo, by pozwolić AI samodzielnie kupować produkty. Główne obawy dotyczą bezpieczeństwa i prywatności danych. Największym zaufaniem cieszą się marki płatnicze i platformy, które już mają dane użytkowników (np. Apple Pay, Amazon), a najmniejszym – banki i wydawcy kart. Motywacje do korzystania z AI w zakupach to przede wszystkim wygoda i oszczędność czasu i pieniędzy. Dla firm najważniejsze będzie podejście „trust-by-design” – przejrzystość, kontrola użytkownika i bezpieczne mechanizmy płatności powinny być wbudowane w proces projektowania narzędzi AI. Instytucje finansowe, detaliści i dostawcy technologii mają szansę współtworzyć nowy ekosystem płatności agentowych, wykorzystując swoje atuty w zakresie bezpieczeństwa, zgodności regulacyjnej i obsługi danych klientów.
AI: Google Cloud i Implement Consulting Group opublikowały raport pokazujący, jak Europa może odblokować 1,2 bln euro wzrostu gospodarczego, przyspieszając wdrażanie chmury obliczeniowej, inwestując w zrównoważoną infrastrukturę i w pełni wykorzystując potencjał AI. Raport „Digital Innovation with Control: Clearing the Cloud” to zestaw konkretnych rekomendacji, zaprezentowanych podczas Digital Sovereignty Summit w Monachium, skierowanych do decydentów UE, z myślą o budowie konkurencyjnego i otwartego ekosystemu technologicznego.
IT: Według najnowszych danych polskiego portalu No Fluff Jobs ok. 60% tegorocznych ofert pracy na tym portalu pozostawało opublikowane przez okres dłuższy niż miesiąc; 16% ofert było opublikowane dłużej niż dwa miesiące; 85% pracodawców akceptuje użycie sztucznej inteligencji przez kandydatów i kandydatki do pracy, np. do researchu lub przygotowania do rozmowy. Coraz więcej firm też uczy się korzystania z dobrodziejstw AI w procesie rekrutacji, a 89% pracodawców jako największy atut tej technologii wskazuje oszczędność czasu.
Cyfryzacja: Najnowsze badanie zrealizowane w czerwcu 2025 roku w Polsce na zlecenie Canon pokazuje, iż przedsiębiorstwa coraz częściej inwestują w ochronę danych cyfrowych, ale przez cały czas wiele z nich potrzebuje skutecznych narzędzi do zabezpieczenia całego obiegu informacji – także w środowisku druku. Canon zdecydował się na realizację badania, aby lepiej rozpoznać wyzwania, z jakimi mierzą się polskie firmy, i wspierać je w edukacji oraz wdrażaniu kompleksowych rozwiązań bezpieczeństwa. Analiza pokazuje, iż phishing i ransomware pozostają najczęstszymi wyzwaniami dla organizacji, a największą obawą są błędy pracowników. Coraz więcej przedsiębiorstw inwestuje w kontrolę dostępu, szyfrowanie i audyty, jednak ochrona środowiska druku wciąż bywa pomijana.
Cyberbezpieczeństwo: Jedynie 47% firm w Polsce jest w stanie zareagować na cyberincydent w ciągu 2 godzin, wynika z badania Fortinet. Jednocześnie wiele przedsiębiorstw wciąż próbuje radzić sobie z cyberbezpieczeństwem samodzielnie: 41% nie korzysta z usług ekspertów zewnętrznych. Z badania wynika również, że: ponad 3/4 specjalistów IT przyznaje, iż całkowite wyeliminowanie luk w systemach jest niemożliwe; tylko 16% firm wdrożyło pełną automatyzację łatania luk; 77% specjalistów IT twierdzi, iż ryzyko dotyczące podatności stale rośnie.
Cyberbezpieczeństwo: Polskie instytucje rządowe były w ostatnim miesiącu atakowane na niespotykaną dotychczas skalę. W październiku doszło do ponad 2540 ataków tygodniowo na sektor rządowy, ujawniają analizy firmy Check Point Research. To więcej od pozostałych państw Europy Środkowej – np. np. Czech (2079) czy Austrii (2174). Szczególnie narażony jest również rodzimy sektor wytwórczy z 1862 atakami oraz energetyczny i użyteczności publicznej, doświadczający 1791 ataków w skali tygodnia. „Ze względu na rosnące zagrożenie ze strony Rosji, prowadzącej wobec państw Zachodu działania o charakterze wojny hybrydowej, Polska – jako aktywny uczestnik europejskiej polityki wspierania Ukrainy – staje się jednym z kluczowych celów wrogich operacji cybernetycznych i dezinformacyjnych. Szczególnie narażone są instytucje rządowe, które muszą być przygotowane na coraz bardziej zaawansowane i skoordynowane ataki. W obecnej sytuacji geopolitycznej nie możemy traktować cyberzagrożeń jako odrębnego problemu technicznego; to element szerszej strategii destabilizacji państwa i osłabiania jego odporności” – podkreśla dyrektor Check Point w Polsce Wojciech Głażewski.
MŚP: Badanie przeprowadzone przez Visę pokazuje, iż małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) cieszą się największym zaufaniem polskich konsumentów. 37% Polaków uważa, iż MŚP działają uczciwie i w interesie swoich klientów – to więcej niż w przypadku dużych detalistów, organizacji pozarządowych czy instytucji publicznych. Badani konsumenci wskazują, iż to zaufanie opiera się na indywidualnym podejściu i stawianiu klienta w centrum uwagi – wartościach, które wyróżniają MŚP w oczach Polaków. Z badania wynika, iż konsumenci doceniają to, iż małe firmy pozostają blisko klientów, reagując elastycznie i szybko, podczas gdy większe organizacje nie zawsze to potrafią. Czynniki, które zachęcałyby konsumentów do częstszych zakupów w MŚP, to: darmowa dostawa (84%), szybka realizacja zamówienia (79%), zwiększone bezpieczeństwo płatności (78%) oraz lepsza obsługa klienta online (72%).
BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI
Orange Polska: Rozpoczął rozmowy z partnerami społecznymi dotyczące nowej umowy społecznej, podała spółka. Nowa umowa ma obowiązywać przez okres 2 lat (2026-2027) i będzie określać między innymi liczbę dobrowolnych odejść pracowników w tych latach, podwyżki wynagrodzeń zasadniczych oraz kontynuowanie programu „Przyjazne środowisko pracy”.
DataWalk: przez cały czas liczy na zawarcie do końca bieżącego roku umów, które pozwolą zrealizować zakładaną 70-proc. dynamikę wzrostu przychodów, poinformował CEO Paweł Wieczyński. jeżeli nie uda się ich dopiąć w tym roku, spółka oczekuje ich finalizacji w pierwszych miesiącach 2026 r.
T-Mobile Polska: Odnotował 535 mln zł skorygowanego zysku EBITDA AL w III kw. 2025 r. wobec 493 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej. Skonsolidowane przychody w tym czasie sięgnęły ok. 1,86 mld zł, podał operator.
Wonderful: Firma tworząca platformę agentów AI dla przedsiębiorstw wraz z najnowszą rundą finansowania o wartości 100 mln USD poszerzyła dostępność swojej platformy o nowe kraje, w tym Polskę, podała spółka.
Orange Polska: Artur Stankiewicz został chief transformation, AI & digital officer i dołącza do executive committee spółki. W rozszerzonej roli ma prowadzić firmową agendę transformacji, łącząc obszary danych, sztucznej inteligencji, automatyzacji i platform cyfrowych. Celem jest szybsze wprowadzanie innowacji, uproszczenie sposobu działania organizacji oraz tworzenie nowych źródeł wzrostu opartych na technologii i analityce.
eToro Group: Ogłosiła wyniki finansowe za III kwartał zakończony 30 września 2025 r. Zgodnie z raportem, wynik netto przychodów wzrósł rok do roku o 28%, osiągając 215 mln USD. Aktywa pod zarządzaniem (Assets Under Administration) zwiększyły się o 76% r/r, osiągając 20,8 mld USD, a liczba finansowanych kont wzrosła o 16% r/r, do 3,73 mln. Ponadto ogłoszono program skupu akcji własnych o wartości 150 mln USD.
RTV Euro AGD: Ma 350 sklepów i planuje kolejne otwarcia jeszcze w 2025 roku. W najbliższych tygodniach planowane są otwarcia trzech nowych placówek: w Jaworze, Ciechanowie i Końskich. „Tradycyjnie przyspieszamy tempo rozwoju pod koniec roku, w okresie największej aktywności zakupowej. Jesteśmy przekonani, iż starannie dobrane lokalizacje oraz oferta przygotowana z myślą o sezonie związanym z Black Friday przyciągną klientów szerokim wyborem produktów, atrakcyjnymi promocjami i profesjonalnym doradztwem” – powiedział dyrektor operacji sieci sprzedaży w RTV Euro AGD Tomasz Płuciennik.
GIEŁDA, EMISJE, M&A
LSI Software: Akcjonariusze zdecydują 10 grudnia o wycofaniu akcji spółki z GPW. Według Franasik Fundacji Rodzinnej delisting ma przyczynić się do dalszego rozwoju i zwiększyć elastyczność biznesową firmy.
Branża IT: CMT oraz Fordata Virtual Data Room opublikowały kolejną edycję swojego cyklicznego raportu poświęconego fuzjom i przejęciom (M&A) w branży IT, tym razem w okresie od 1 stycznia 2020 roku do 30 września 2025 roku. Jak pokazują dane zawarte w raporcie, rok 2024 przyniósł ostatecznie utrzymanie równowagi na europejskim rynku fuzji i przejęć w sektorze IT. Po dynamicznych latach 2021-2022 rynek osiągnął fazę stabilizacji – liczba transakcji pozostała relatywnie stała, natomiast ich wartość rosła, co potwierdza przesunięcie uwagi inwestorów z ilości na jakość. Natomiast w pierwszych trzech kwartałach 2025 roku aktywność inwestycyjna w IT zaczęła się jednak nieznacznie zmniejszać – liczba transakcji spadała z kwartału na kwartał, co odzwierciedla bardziej selektywne podejście inwestorów.
PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE
DataWalk: Zawarł umowę ze spółką Enigma Systemy Ochrony Informacji w ramach realizacji współpracy z Komendą Główną Policji w Warszawie, podał DataWalk. Umowa obejmuje sprzedaż przez spółkę, na okres kolejnych 3 lat, usług utrzymania i wsparcia systemu DataWalk, które klient wykorzystuje w obszarze analizy kryminalnej.
Binance: Ponownie uruchomiło w Polsce usługi pożyczek w stablecoinach oraz handel z dźwignią, podała firma. Polscy użytkownicy będą mogli zaciągać pożyczki oraz otwierać pozycje z wykorzystaniem stablecoinów zgodnych z regulacjami MiCA.
PKO Bank Polski i Allegro: Rozpoczynają współpracę i uruchamiają wspólne usługi Klik i Kapitał. Chcą pozyskać min. 2 mln użytkowników Klika, 1 mln nowych dla banku z tej usługi i min. 20 tys. merchantów do usługi Kapitał i 1,5 mld zł podstawowego finansowania, poinformował prezes PKO BP Szymon Midera
BLIK: Rozpoczął fazę pilotażową projektu związanego z włączeniem go do grona europejskich systemów płatności mobilnych, które umożliwiają wykonywanie przelewów na telefon pomiędzy ich użytkownikami, podała spółka.
PZU: Wprowadziło nową polisę OC dla operatorów dronów, zgodnie z obowiązującymi od 13 listopada 2025 roku ubezpieczeniami OC dla operatorów dronów o masie od 0,25 kg do 20 kg. Nowe przepisy mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa operacji bezzałogowych statków powietrznych i ochronę osób trzecich przed skutkami ewentualnych szkód. Na przełomie października i listopada liczba zarejestrowanych operatorów dronów przekroczyła 411 tys., co potwierdza dynamiczny rozwój tego segmentu.
InPost: Rozpoczyna kompanię informacyjną „From Poland with love” na najważniejszych rynkach, na których jest obecna. Kampania podkreśla polskie pochodzenie rozwiązań logistycznych, które stoją za sukcesem Firmy. Na koniec III kwartału Grupa InPost posiadała na 9 europejskich rynkach sieć punktów OOH liczącą 90 000 lokalizacji, w tym 56 757 maszyn Paczkomat.
Orange Polska: Na lotnisku Poznań-Ławica uruchomił usługę Wi-Fi hotspot. To pierwsza strefa mobilnej łączności Orange z najnowszym standardem Wi-Fi 7 na polskim lotnisku. Usługa jest dostępna zarówno dla klientów Orange Polska, jak również innych operatorów.
Fortinet: „Bazując na naszej pozycji lidera w dziedzinie zapór sieciowych (Firewall) i SD-WAN, dzięki zintegrowanemu systemowi operacyjnemu FortiOS, rozwiązanie FortiSASE gwałtownie stało się jednym z najszybciej rozwijających się na rynku SASE. Fortinet w sposób natywny opracował najważniejsze funkcje SASE, ściśle integrując zaporę nowej generacji Next-Generation Firewall, SD-WAN oraz funkcjonalność SASE w jedno spójne rozwiązanie: 'New Generation SASE Firewall’. Takie podejście zapewnia naszym klientom maksymalną elastyczność we wdrażaniu zabezpieczeń dostępu na brzegu sieci oraz daje nam trwałą przewagę konkurencyjną” – powiedział założyciel, prezes i dyrektor generalny Fortinet Ken Xie.
OpenAI: Wraz z rządem Kazachstanu i Freedom Holding Corp. ogłosili strategiczne partnerstwo, za pomocą którego 165 tys. nauczycieli w całym kraju otrzyma bezpłatny dostęp do ChatGPT Edu – wersji edukacyjnej ChatGPT. To jedno z pierwszych ogólnokrajowych wdrożeń AI tego typu na świecie. ChatGPT Edu umożliwi nauczycielom m.in. pracę z dowolnymi plikami i danymi, korzystanie z personalizowanych asystentów AI oraz integrację z systemami edukacyjnymi. Narzędzie będzie dostępne poprzez platformę BilimClass, a finansowanie zapewni Freedom Holding Corp. Projekt ma znacząco przyspieszyć cyfryzację edukacji i podnieść jakość nauczania w Kazachstanie.
Visa: Podczas wydarzenia Web Summit ogłosiła przełomowy program pilotażowy, który umożliwia firmom i platformom wysyłanie wypłat bezpośrednio do portfeli stablecoinowych odbiorców. Dzięki Visa Direct przedsiębiorstwa mogą finansować wypłaty w walucie fiducjarnej, natomiast odbiorcy mają możliwość otrzymywania środków w stablecoinach zabezpieczonych dolarem amerykańskim, jak np. USDC. Rozwiązanie to rewolucjonizuje szybkość i dostępność globalnych wypłat środków oraz rozszerza zasięg Visa Direct poprzez zapewnienie twórcom, freelancerom i platformom handlowym stabilnej wartości przechowywanych środków oraz szybszego dostępu do pieniędzy – choćby na rynkach dotkniętych niestabilnością kursów walut lub ograniczoną infrastrukturą bankową.
Sener Polska: Został wybrany do udziału w misji Envision Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA). Misja ma dostarczyć odpowiedzi na pytanie, dlaczego Wenus i Ziemia, bliźniacze planety o podobnej wielkości i składzie, rozwinęły się w tak diametralnie różnych kierunkach. Polski zespół będzie odpowiedzialny za zaawansowaną inżynierię kosmiczną z dziedziny mechaniki obejmującą procesy produkcyjne, integrację, analizy i testy mechanizmów, które przez cztery lata będą badać planetę od jej jądra po górne warstwy atmosfery.
iSpot: Największa w Polsce sieć autoryzowanych salonów z produktami i rozwiązaniami Apple otworzyła w Centrum Handlowym G City Biała w Białymstoku swój 50. salon iSpot w Polsce.
Baseig: Podpisała umowę z Sawa Apartments, w ramach której będzie odpowiadać za kompleksowe wsparcie kampanii sprzedażowych z wykorzystaniem własnego systemu sztucznej inteligencji BASEIG AI. To pierwszy klient spoza sektora influencerskiego oraz jeden z pierwszych projektów, który realizowany będzie w oparciu o nowy system BASEIG AI. Kampania wystartuje w I kwartale 2026 r.
Meta: W marcu tego roku asystent Meta AI zaczął być dostępny na ponad 60 nowych rynkach, w tym w Polsce – początkowo w 6 językach europejskich. Teraz z Meta AI można również komunikować się w języku polskim.
Huawei Digital Power: Zaprezentował najnowsze rozwiązania energetyczne, które mają przyspieszyć zieloną transformację Europy – od inteligentnych systemów PV i magazynowania energii po ultraszybkie technologie ładowania pojazdów elektrycznych. Podczas Huawei Connect Europe i FusionSolar Partner Summit firma pokazała m.in. premierowe systemy C&I, nową generację falowników oraz flagowe magazyny energii LUNA2000.
Warta: Uruchamia nowy produkt – obowiązkowe ubezpieczenie OC operatora systemu bezzałogowego statku powietrznego.
Sopra Steria: Wdrożyła nową infrastrukturę opartą na rozwiązaniach OVHcloud – globalnego gracza na rynku chmury i europejskiego lidera w tej dziedzinie. Opracowano innowacyjne rozwiązanie do analizy dokumentów i CV, wykorzystujące zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji. Aby zapewnić odpowiednią moc, niezawodność i bezpieczeństwo działania, firma zdecydowała się na wykorzystanie zasobów obliczeniowych OVHcloud.
Vertiv: Prezentuje nową architekturę referencyjną w gigawatowej skali, stworzoną dla projektu NVIDIA Omniverse DSX Blueprint. Została ona zaprojektowana, aby przyspieszyć wdrażanie fabryk sztucznej inteligencji i skrócić czas osiągnięcia pierwszego wyniku (Time to First Token) choćby o 50%.
NovaPay EU: Europejska aplikacja, stworzona dla Ukraińców za granicą oraz mieszkańców Europy, otrzymała szereg nowych funkcji. od dzisiaj użytkownicy mogą tworzyć szablony płatności i ustawiać płatności cykliczne, co znacząco upraszcza realizację regularnych zobowiązań.
Signius: Wdrożył na swojej platformie do e-podpisu nowoczesną metodę weryfikacji tożsamości – AutoIdent IDnow. Jest to w pełni zautomatyzowane rozwiązanie oparte na technologii rozpoznawania obrazu, które pozwala potwierdzić tożsamość użytkownika w kilka minut, bez udziału konsultanta i bez dodatkowych formalności.
Check Point Research: Analitycy zaprezentowali wyniki w walce z jednym z najbardziej trudnych do analizy programów hakerskich, kradnących poufne dane – XLoaderem 8.0. Dzięki wykorzystaniu generatywnej sztucznej inteligencji badaczom udało się skrócić czas analizy złośliwego kodu z kilku dni do zaledwie kilku godzin, a także ujawnić ukryte domeny, funkcje i mechanizmy obronne stosowane przez cyberprzestępców.
Grupa Empik: Rozwija jedną z największych baz danych o zachowaniach klientów we wszystkich swoich kanałach, zarówno online, jak i offline. Dzięki inwestycji w rozwój własnych algorytmów oraz zaawansowaną analitykę danych, a także współpracy z Synerise firma zrealizowała w ciągu roku już miliard spersonalizowanych kampanii marketingowych.
Binance: Największa na świecie giełda kryptowalut rozszerza ofertę w Polsce. Polscy użytkownicy będą mogli zaciągać pożyczki oraz otwierać pozycje z wykorzystaniem stablecoinów zgodnych z regulacjami MiCA. Nowa funkcjonalność zapewnia traderom większą elastyczność w zarządzaniu portfelem oraz dostęp do dodatkowych narzędzi płynnościowych dostępnych na platformie.
IBM: Podczas dorocznej konferencji Quantum Developer, zaprezentował najnowsze osiągnięcia przybliżające firmę do realizacji dwóch strategicznych celów: przewagi kwantowej do końca 2026 roku oraz stworzenia do 2029 roku odpornego na błędy, skalowalnego komputera kwantowego.
HPE: Zaprezentowało nowości w ofercie superkomputerów nowej generacji HPE Cray, zapewniające wiodącą w branży gęstość obliczeniową, zaprojektowaną z myślą o potrzebach wielkoskalowych zastosowań sztucznej inteligencji. Nowości te obejmują trzy moduły obliczeniowe stworzone we współpracy z wieloma partnerami i przeznaczone do obsługi szerokiej gamy obciążeń, zunifikowane oprogramowanie do zarządzania oraz wsparcie dla wysokowydajnych połączeń sieciowych. Tworzą one jedną z najpotężniejszych na rynku architektur superkomputerowych przeznaczonych dla laboratoriów badawczych, instytucji rządowych i dużych przedsiębiorstw, które coraz częściej wykorzystują sztuczną inteligencję do prowadzenia symulacji i przyspieszania tempa prowadzonych prac naukowych.
Grupa H2O: Odpowiada za wprowadzenie na rynek nowej marki cateringu domowego FOODIFY.
GG: Polski komunikator internetowy udostępnił użytkownikom możliwość nagrywania wiadomości głosowych, tzw. głosówek. To kolejny etap rozwoju kultowej polskiej marki, która zmienia się w kierunku multimedialnej platformy komunikacyjnej.
Tauron: Tauron Dystrybucja pochwalić się może jedną z największych flot dronów w polskiej energetyce. Firma dysponuje już 82 bezzałogowymi statkami powietrznymi i 148 przeszkolonymi pilotami, którzy wykorzystują je w swojej codziennej pracy. Dzięki temu można szybciej usuwać awarie i sprawniej przywracać zasilanie klientom. „W najbliższych latach planujemy wdrażanie nowego rodzaju dronów transportowych o masie powyżej 4 kilogramów. Zamierzamy je wykorzystywać do przeciągania przewodów nad przeszkodami naturalnymi, takimi jak rzeki, wąwozy, podmokłe tereny. Będą też dostarczać sprzęt i materiały w trudnych warunkach terenowych” – powiedział Jerzy Rzemyszkiewicz, wiceprezes Tauron Dystrybucji ds. utrzymania sieci.
MEGOGO: Platforma streamingowa, oferująca telewizję online i VOD, oficjalnie stała się częścią świata PZU Pomocni. To efekt współpracy PZU Pomocni z Wyborcza.pl. Dzięki temu uczestnicy programu Pomocni zyskają atrakcyjne rabaty na subskrypcje pakietów „Kultura” i „KinoSfera”. PZU Pomocni to program dla wszystkich użytkowników mojePZU, dający specjalne korzyści i rabaty oraz cenne porady eksperckie. Po przystąpieniu do programu można wybrać jeden z dostępnych benefitów na start. Użytkownicy uzyskują dostęp do pełnej oferty kodów rabatowych i dodatkowych benefitów. Mają również szansę udziału w konkursach z nagrodami.
Źródło: ISBnews

1 dzień temu
![Czy Europa jeszcze potrafi być katolicka? [KOMENTARZ]](https://misyjne.pl/wp-content/uploads/2021/06/christian-lue-7dEyTJ7-8os-unsplash.jpg)

.webp)





_La_distruzione_del_tempio_di_Gerusalemme_-Francesco_Hayez_-_gallerie_Accademia_Venice_20251115231943.webp)