Przegląd przyczep o ładowności 10 T w 2024 roku. Co wybrać?

4 godzin temu
Zdjęcie: Blisko 30% wzrost rynku przyczep!


Zbiór zbóż i ich transport do magazynu czy punktów skupu nie może odbyć się bez udziału przyczep rolniczych. Przedstawiamy ofertę rynkową wybranych producentów przyczep ze skrzynią o ładowności 10 ton.

Przyczepa Pronar T672/1

Przyczepa Pronar T672/1 przeznaczona jest do transportu płodów rolnych, produktów rolnych, materiałów budowlanych, nawozów mineralnych oraz innych ładunków. Przyczepa ma ładowność 10 ton, jest wyposażona w trójstronny system wywrotu, błotniki kół tylnych, tylny zaczep manualny oraz szyber zsypowy do ziarna w tylnej ścianie. W zależności od potrzeb można ją wyposażyć w instalację hamulcową pneumatyczną lub hydrauliczną.

W wersji opcjonalnej można wybrać wiele doposażeń, takich jak plandeka ze stelażem, balkon, koło zapasowe, dodatkowe nadstawy oraz różne rozmiary ogumienia. Masa własna przyczepy wynosi 3160 kg, a pojemność ładunkowa to 11,8 mł.

W standardzie skrzynia ładunkowa wyposażona jest w wahadłowy, uniwersalny system otwierania ścian oraz trójstronny system wywrotu skrzyni z przegubami kulowymi tylnymi, amortyzowanymi. Ponadto przyczepa ma szyber zsypowy do ziarna z blokadą w tylnej ścianie oraz drabinkę i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej. Przyczepa ma instalację hamulcową pneumatyczną dwuprzewodową z ręcznym regulatorem siły hamowania (z wyjściem na tył) oraz instalację hydrauliczną wywrotu z automatycznym zaworem odcinającym, ograniczającym wywroty (również z wyjściem na tył).

Istnieje możliwość wykonania przyczepy z hamulcem dwuprzewodowym, co zwiększa prędkość konstrukcyjną z 30 km/h do 40 km/h, a dopuszczalna masa całkowita wynosi wówczas 10 000 kg. W opcji można dobrać plandekę rolowaną ze stelażem z odkładaną rurą centralną i bocznymi rurami podpierającymi oraz balkon na ścianie przedniej do obsługi plandeki.

Przy zastosowaniu dopuszczalnym tylko po drogach wewnętrznych dojazdowych do gruntów rolnych istnieje możliwość dołożenia w opcji ślimaka wyładowczego do ziarna o wydajności 30 t/h, zamontowanego na tylnej ścianie. Ślimak jest dwusegmentowy, składany, z wciągarką mechaniczną, napędem hydraulicznym oraz zapotrzebowaniem na olej 30 l/min.

Przyczepa Metaltech DB 10 000

DB to najbardziej popularna seria przyczep burtowych trójstronnego wywrotu firmy Metaltech, ciesząca się dużą popularnością wśród użytkowników. Konstrukcja nadwozia umożliwia otwieranie burt z każdej strony zamkiem centralnym. Trójstronny wywrót skrzyni ładunkowej pozwala na wygodne i sprawne rozładowanie przyczepy. W tylnej burcie znajduje się okno wysypowe, które umożliwia wyładunek strumieniowy.

Zawieszenie oparte jest na resorach parabolicznych, charakteryzujących się wysoką trwałością dzięki optymalnemu kształtowi przekroju wzdłużnego. Zoptymalizowany kształt w zakresie przenoszonych obciążeń pozwolił na zmniejszenie masy nieresorowanej, co znacząco wpływa na komfort jazdy. Poszczególne pióra resorów stykają się tylko w miejscach podparcia, co pozwala na zachowanie stałych wartości resorowania i podparcia niezależnie od czasu pracy.

Masa własna przyczepy wynosi 3685 kg, a pojemność ładunkowa to 13 mł. W standardowym wyposażeniu znajdziemy instalację pneumatyczną 3-zakresową firmy Knorr-Bremse z dwoma siłownikami membranowymi na każdej osi dla zwiększenia bezpieczeństwa transportu, hamulec ręczny postojowy oraz zamek centralny burt z wygodnym zamknięciem. Ponadto w standardzie znajdują się resory paraboliczne z ogranicznikiem ugięcia oraz siłownik hydrauliczny z zaworem odcinającym hydraulikę przy maksymalnym wychyleniu skrzyni (tył 50°, bok 45°).

W wyposażeniu opcjonalnym można znaleźć listwę zsypową tylną na całej szerokości przyczepy oraz system rozpinania łańcuchów burt z zewnątrz.

Przyczepa Metal-Fach T711/2

Metal-Fach T711/2 to przyczepa, której producent, w zależności od wyposażenia, podaje masę własną w przedziale od 2800 kg do 4300 kg, w wersji standardowej wynoszącą 3660 kg. Pojemność skrzyni ładunkowej wynosi 6,54 mł (pojemność bez nadstaw).

W standardowym wyposażeniu znajduje się centralny system ryglowania ściany, łańcuch spinający ściany, szyber z rynną oraz drabinka. W standardzie przyczepa ma także hamulec postojowy ręczny oraz hamulec pneumatyczny, dwuprzewodowy z wyjściem do drugiej przyczepy.

W wyposażeniu opcjonalnym producent oferuje plandekę z pomostem roboczym i balustradą, hamulce hydrauliczne oraz hamulec postojowy membranowo-sprężynowy. Ponadto dostępny jest automatyczny regulator siły hamowania.

Przyczepa Joskin Tetra-CAP 5025/12DR100

Joskin Tetra-CAP 5025/12DR100 to dwuosiowe wywrotki, które doskonale nadają się do transportu zbóż oraz wielu innych produktów. Wszystkie modele wykonane są ze stali HLE. Przyczepy mają obniżoną ramę, co obniża środek ciężkości i zapewnia lepszą stabilność maszyny oraz większy komfort dla operatora zarówno na drodze, jak i na polu. Funkcja trójstronnego wywrotu, standardowa we wszystkich przyczepach Tetra-CAP, umożliwia wywrot do tyłu (50°) oraz na lewą (45°) i prawą stronę (45°).

Przyczepy Tetra-CAP są standardowo wyposażone w wszystkie niezbędne urządzenia do zaczepienia kolejnej przyczepy. Skrzynia ładunkowa może mieć całkowicie lub częściowo demontowane burty w zależności od bieżących potrzeb, a także zastosowanie różnych zestawów burt (50 cm, 60 cm lub 80 cm), co pozwala osiągnąć pojemność do 23,2 mł. Po demontażu wszystkich burt można używać przyczepy jako platformy do przewozu bel okrągłych lub kwadratowych, palet lub skrzyniopalet.

Możliwy jest również montaż tylnego urządzenia ślimakowego napędzanego silnikiem hydraulicznym. Burty boczne przyczepy są blokowane dzięki licznych haków, co zwiększa kontakt między burtą boczną a uszczelnieniem podłogi. W standardzie przyczepa jest przystosowana do plandeki oraz specjalnego balkonu, a wyposażenie zawiera także hamulec pneumatyczny dwuobwodowy oraz hamulec postojowy.

Idź do oryginalnego materiału