Przełomowy projekt Carrefour. Sieć stawia na hiperpersonalizacje

4 miesięcy temu

Carrefour Polska sfinalizował kolejny etap rozbudowy swojej platformy lojalnościowej “Mój Carrefour”, dzięki której dotrze do ponad 10 milionów Polaków. Firma zamierza rozwijać ten projekt wspólnie ze swoimi dostawcami i partnerami biznesowymi, dostarczając im wiedzę pozwalającą skuteczniej sprzedawać produkty oraz zdobywać nowych klientów.

Jak pokazują, zlecone przez Carrefour badania agencji SW Research, ponad 85 proc. Polaków korzysta z programów lojalnościowych, a niemal wszyscy ankietowani uważają, iż warto w nich uczestniczyć ze względu na możliwe korzyści.

Ostatnie kilkanaście miesięcy nie rozpieszczały Polaków. Następstwa pandemii COViD oraz trwającej w Ukrainie wojny, wywindowały w górę inflację, która znacząco obniżyła siłę zakupową polskich konsumentów. Tym bardziej nie dziwią zmiany w ich zachowaniach – dzisiaj, częściej niż kiedykolwiek korzystają oni z promocji, a także oferowanych na rynku programów lojalnościowych.

Jak wynika z badań agencji SW Research przeprowadzonych na zlecenie Carrefour Polska na reprezentatywnej grupie ponad 1000 dorosłych Polaków, szeroki wybór produktów, niski poziom cen oraz dogodna lokalizacja sklepów to czynniki w największym stopniu decydujące o wyborze sklepu stacjonarnego na zakupy. Zdecydowana większość badanych (85 proc.) deklaruje również korzystanie z programów lojalnościowych, a częściej niż co piąta osoba z tej grupy (23 proc.) w ciągu minionych 3 miesięcy skorzystała z oferty trzech takich programów.

Programy lojalnościowe pomagają oszczędzać na zakupach

Niemal wszyscy uczestnicy programów lojalnościowych uważają, iż warto, jest uczestniczyć w programach lojalnościowych ze względu na możliwe korzyści (49 proc. – raczej, 39 proc. – zdecydowanie). Podobny odsetek badanych zgadza się z twierdzeniem, iż dzięki programom lojalnościowym oszczędzają na zakupach (49 proc. – raczej, 35 proc. – zdecydowanie). Ponad 4 na 5 badanych w pełni rozumie zasady działania programów lojalnościowych, do których należy (52 proc. – raczej, 31 proc. – zdecydowanie).

Co interesujące częściej niż 4 na 10 respondentów (44 proc.) deklaruje, iż planując zakupy w sklepie stacjonarnym, zawsze lub prawie zawsze wybiera miejsce oferujące promocje na zakupy, którymi są zainteresowani, a niemal tyle samo osób (42 proc.) kieruje się promocjami czasami. Jednocześnie blisko co druga osoba kontrolująca swoje wydatki na zakupy, za każdym razem zwraca uwagę na kwotę zaoszczędzoną dzięki promocjom oferowanym przez sklep. Co czwarta osoba sprawdza oszczędności po większych zakupach, a co piąta śledzi oszczędności od czasu do czasu.

Hiperpersonalizacja promocji coraz bliżej

Dzięki rozwojowi programów lojalnościowych kontrolowanie swoich oszczędności oraz wydawanych pieniędzy w sklepach jest dużo łatwiejsze. Programy lojalnościowe oferują jednak w tej chwili znacznie więcej korzyści swoim użytkownikom. Carrefour Polska, który w 2014 roku uruchomił po raz pierwszy swoją aplikację mobilną, w ostatnich latach bardzo mocno inwestował w rozwój jej funkcjonalności, tworząc na jej bazie multiformatową platformę lojalnościową. “Mój Carrefour” to w tej chwili jeden z najszerszych na polskim rynku ekosystemów lojalnościowych, który w ostatnich tygodniach został powiększony o multipartnerski program PAYBACK. Jego obecny zasięg to ponad 10 milionów Polaków. Carrefour zapowiada rozwój tego projektu wspólnie ze swoimi dostawcami i partnerami biznesowymi, poprzez dostarczanie im wiedzy o klientach pozwalającej organizować skuteczniejsze akcje handlowo-promocyjne oraz rekrutować i lojalizować klientów.

– Kolejny etap rozwoju naszej platformy lojalnościowej “Mój Carrefour”, który właśnie wdrożyliśmy, jest przełomowym na polskim rynku projektem w obszarze hiperspersonalizowanego dialogu z klientami na wielu różnych poziomach. Dzięki naszej platformie jesteśmy w stanie, wspólnie z naszymi dostawcami i partnerami biznesowymi, osiągać bardzo wymierne cele sprzedażowe w perspektywie krótko, średnio i długoterminowej. Mamy możliwość przekazywania naszym klientom natychmiastowych gratyfikacji, które nastawione są na krótkoterminowy efekt sprzedażowy, ale dobrze budują koszyk oraz podnoszą częstotliwość wizyt klienta. Mamy narzędzia podnoszące zaangażowanie klienta podczas codziennych zakupów, a także rozwiązania długoterminowe, które pomagają w utrzymaniu i aktywacji klientów. Dane są elementem budowania naszej przewagi konkurencyjnej na polskim rynku – będziemy je teraz aktywnie wykorzystywać oraz dzielić się z nimi z naszymi partnerami biznesowymi – mówi Robert Stupak, członek zarządu, dyrektor marketingu, e-commerce, polityki cenowej i IT w Carrefour Polska.

Kluczowym elementem ekosystemu lojalnościowego Carrefour jest aplikacja mobilna, będąca najważniejszym nośnikiem w komunikacji z klientami. Oprócz stałej zniżki na weekendowe zakupy oferuje ona szereg personalizowanych kuponów i akcji promocyjnych pomagających klientom oszczędzać pieniądze na produktach, które kupują najczęściej. Ponadto pozwala ona m.in. sprawdzić cenę każdego produktu w sklepie, zrobić zakupy w ekspresowym tempie bez stania przy kasie dzięki funkcji Scan&Go, zagrać w Lotto, sprawdzić swoje paragony z ostatnich zakupów czy zapłacić za nie mobilnie. Z kolei dzięki partnerstwu z PAYBACK, platforma 'Mój Carrefour’ zaoferuje dodatkowo szereg rozwiązania w zakresie ofert spersonalizowanych oraz multipartnerskich.

Idź do oryginalnego materiału