Przetarg na kolejową trasę do przyszłej elektrowni jądrowej. 60 km

1 dzień temu

W ramach projektu „Zapewnienie dostępu kolejowego do elektrowni jądrowej Lubiatowo – Kopalino” wybrany w przetargu wykonawca zaprojektuje i zrealizuje prace budowlane na linii kolejowej nr 229 o długości około 60 km. Trasa będzie alternatywnym połączenie do elektrowni jądrowej, która powstanie w gminie Choczewo w powiecie wejherowskim.

Modernizacja zapewni dojazd do przyszłej elektrowni jądrowej, a także do Trójmiasta przez Kartuzy dla zachodniej części woj. pomorskiego. Efektem robót będzie przywrócenie pociągów pasażerskich m.in. dla Sierakowic (8 tys. mieszkańców), gdzie składy osobowe ostatni raz jeździły w 2000 r. Dojdzie do przebudowy stacji i przystanków (zaplanowano też nowe). Maksymalna prędkość wyniesie 120 km/godz. Podpisanie kontraktu ma nastąpić w III kwartale 2025 r., a budowa zakończy się w I kwartale 2028 r. W przetargu jest też odcinek linii kolejowej nr 202 Gdynia Chylonia–Lębork. Tu prace mają zostać sfinalizowane w 2029 r.

Koleje zmodernizują także szlak nr 230 na odcinku Wejherowo–Choczewo, wybudują nowe odcinki szlaku z Choczewa przez elektrownię atomową do połączenia z trasą nr 229 na terenie stacji Steknica. Przebudowany będzie fragment Lębork–Łeba (aktualnie pociągi kursują po nim tylko w okresie letnim). Tu roboty mają rozpocząć się w 2025 r., a zakończyć w 2029 r.

Do elektrowni z prędkością do 120 km/godz. dojadą pociągi towarowe długości do 750 m i nacisku 22,5 t/oś. Składy pasażerskie rozpędzą się do 160 km/godz., z wyjątkiem odcinka Lębork–Łeba, gdzie zaplanowano 120 km/godz.

Przeczytaj także: Rail Baltica. Rekordowy przetarg w Polsce

Idź do oryginalnego materiału